Producent szampana Veuve Clicquot, należący do koncernu LVMH, giganta rynku dóbr luksusowych, od lat próbuje zastrzec konkretny kolor jako swój znak towarowy – tak jak zrobiło to wiele marek z różnych sektorów branży luksusowej (i nie tylko). Od prawie dekady sprzeciwia się temu niemiecka sieć dyskontów Lidl. Niemcom udało się odnieść sukces – obronili swoje racje w sądzie.
Lidl kontra firma najbogatszego Europejczyka
Klienci i klientki być może kojarzą markę Veuve Clicquot z jasnopomarańczowymi etykietami na butelkach. Marka należy do francuskiego giganta branży luksusowej, koncernu LVMH.
Właścicielem LVMH jest miliarder Bernard Arnault – najbogatszy Europejczyk, jeden z najbogatszych ludzi na świecie.
Francuski miliarder poczuł jednak gorycz porażki. Kontrolowany przez niego koncern przegrał trwającą od dziewięciu lat prawną batalię z Lidlem.
Czytaj więcej
Nadprodukcja dotyczy również branży luksusowej. W magazynach znanych marek zalegają niesprzedane wyroby warte miliardy euro.