Czy da się powtórzyć sukces stosując tę samą metodę? Intuicja podpowiada, że nie, praktyka – że jak najbardziej. Udowodnił to Swatch. Szwajcarska marka zegarkowa, od 1983 roku specjalizuje się w nieszablonowych posunięciach na rynku zegarków, takie działania zapewniły jej globalną rozpoznawalność i sukces komercyjny (który z kolei pomógł uratować szwajcarską branżę zegarkową przed upadkiem, ale to temat na inną opowieść).
Swatch x Blancpain Scuba Fifty Fathoms Ocean of Storms
Takim nieszablonowym posunięciem była decyzja, by w 2022 roku zaprezentować sensacyjną (patrząc na odbiór wśród klientów i klientek) kolekcję zegarków przygotowanych wspólnie z Omegą, słynną marką zegarkową należącą do tego samego koncernu co Swatch.
Projekt Moonswatch, wspólne dziecko Swatcha i Omegi, stał się globalnym hitem sprzedażowym, jakiego Swatch nie miał od lat. Było więc oczywiste, że Szwajcarzy będą chcieli powtórzyć to osiągnięcie i postanowią kontynuować tego typu współprace z innymi markami zegarkowymi.