Rafael Nadal wygrał finałowy mecz z Novakiem Djokovicem na kortach Rolanda Garrosa i wyrównał rekord Rogera Federera, jeśli chodzi o liczbę zwycięstw w turniejach Wielkiego Szlema.

Richard Mille: zegarek Rafaela Nadala  

Hiszpańskiemu tenisiście podczas tegorocznego French Open towarzyszył wyjątkowy zegarek marki Richard Mille. Rafael Nadal jest z nią związany od ponad 10 lat. Model RM 27-04 to zresztą zegarek, który powstał, by uczcić dekadę współpracy między Nadalem i szwajcarską firmą. Jubileusz był spektakularny.

Czytaj też: Polska stocznia zbudowała superjacht dla Rafaela Nadala

Ważący niespełna 30 gramów RM 27-04 to zdaniem producenta najlżejszy tourbillon na świecie, zainspirowany konstrukcją rakiety tenisowej. Superlekkie zegarki nawiązujące do świata sportu to jeden ze znaków rozpoznawczych marki Richard Mille, która w swoich konstrukcjach sięga m.in. z technologii stosowanych w wyścigach Formuły 1.  Do sprzedaży trafiło zaledwie 50 egzemplarzy RM 27-04, a jego cena w chwili premiery wynosiła 1,05 miliona dolarów czyli blisko 4 miliony złotych.

null

Novak Djokovic, drugi z uczestników finału French Open, jest związany z japońską marką Seiko. Zegarek, który promuje Serb, powstał w limitacji, jednak za model Astron GPS Solar trzeba zapłacić „tylko” 3 tysiące dolarów.

null

Djokovic rzadko pokazuje się na korcie z zegarkiem. Z kolei Nadal to jeden z niewielu tenisistów z czołówki grających mecze z zegarkiem na nadgarstku. „To moja druga skóra” – powiedział Hiszpan o zegarkach Richard Mille.

Kim jest Richard Mille?

Francuz Richard Mille pracuje w branży zegarkowej od połowy lat 70. Przez wiele lat odpowiadał za rozmaite marki zegarkowe (między innymi za francuską markę Yema), aż w końcu, w 1998 roku postanowił stworzyć własny biznes zegarkowy.

Pierwszy model, RM 001 Tourbillon, został zaprezentowany w 2001 roku na targach Baselworld. Był przykładem stylu, który w kolejnych latach stał się znakiem rozpoznawczym marki Richard Mille – lekka konstrukcja, innowacyjne materiały, tarcza przez którą widoczny jest mechanizm oraz koperta w kształcie beczki.

Richard Mille szybko dołączył do grona marek ultraluksusowych i w ostatnich latach coraz śmielej sobie poczyna w tym gronie. Świadczyć może między innymi długa lista ambasadorów, wśród nich znajdują się m.in. aktorka Margot Robbie, piłkarz Didier Drogba, golfista Bubba Watson, sprinter Yohan Blake oraz muzyk i producent – Pharrell Williams.

W 2010 roku zaprezentowano zegarek RM027 Tourbillon, w tym samym roku ambasadorem marki został Rafael Nadal i po raz pierwszy wybiegł na kort z zegarkiem Richard Mille. 

Richard Mille od początku współpracuje z inną słynną marką zegarkową, Audemars Piguet, ktora pozostaje udziałowcem jego firmy, mające siedzibę w Les Breuleux w Szwajcarii.

Źródło: Forbes.com