Firma Geberit od ponad 20 lat zwraca uwagę na problem deficytu toalet publicznych w Polsce. Jak to zmienić? Odpowiedzią jest konkurs „Projekt łazienki 2021″ marki Koło. Mogą w nim wziąć udział architekci i studenci. W poprzednich latach, dzięki konkursowi marki Koło, w wielu miejscach w Polsce powstały estetyczne i funkcjonalne toalety. Wkrótce być może dołączy do nich kolejna – tym razem powstanie projekt obiektu w Dolinie Chochołowskiej na Podhalu. Najpierw jednak kapituła 23. edycji konkursu marki Koło będzie musiała przedyskutować wszystkie zgłoszenia. Jury ma na to czas do do 11 października.
„Sukces” jest patronem medialnym 23. edycji konkursu marki Koło. Więcej informacji na temat regulaminu można znaleźć na stronie konkursowej.
Ponieważ partnerem tegorocznej edycji konkursu jest Tatrzański Park Narodowy, uczestnicy mają nie lada zadanie: muszą zaprojektować łazienkę, która stanie w rejonie polany Huciska w Dolinie Chochołowskiej. Miejsce w którym zostanie ulokowana toaleta nie zostało wybrane przypadkowo. Na wybór wpłynęła m.in. decyzja dyrektora TPN, Szymona Ziobrowskiego, który chce usunąć z parku przenośne toalety i zastąpić je łazienkami stacjonarnymi.
Grand Prix 2016: Toaleta publiczna w Płocku, projekt Stanisława Łakińskiego i Łukasza Spycha. Fot: materiały prasowe
Koncepcja ma wpisywać się w otoczenie, nawiązywać do lokalnej tradycji, kultury, przyrody i historii, a w projekcie muszą być wykorzystane produkty marek Geberit lub Koło. Równie ważne jest stworzenie rozwiązania dostępnego dla wszystkich – opiekunów z dziećmi, osób starszych czy niepełnosprawnych. Organizatorzy konkursu nie zapominają też o aspekcie ekologicznym i dodatkowo doceniają wykorzystanie naturalnych materiałów, zastosowanie źródeł energii odnawialnej i innych rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Grand Prix 2007, Toaleta publiczna w Kazimierzu Dolnym. Projekt Piotra Musiałowskiego i Łukasza Przybyłowicza. Fot: materiały prasowe.