Piękna toaleta w Tatrach: nowa edycja konkursu marki Koło

To już 23. edycja konkursu marki Koło, organizowanego przez firmę Geberit. W tym roku zwycięski projekt toalety , stworzony przez młodych architektów, może zostać  zrealizowany w Dolinie Chochołowskiej, jednym z najpiękniejszych zakątków Polski.

Publikacja: 18.06.2021 16:39

Piękna toaleta w Tatrach: nowa edycja konkursu marki Koło

Foto: Zwycięzca z 2020 roku – projekt toalety w Łazienkach Królewskich autorstwa Dominiki Bugajskiej i Marcina Trzaski

Firma Geberit od ponad 20 lat zwraca uwagę na problem deficytu toalet publicznych w Polsce. Jak to zmienić? Odpowiedzią jest konkurs „Projekt łazienki 2021″ marki Koło. Mogą w nim wziąć udział architekci i studenci. W poprzednich latach, dzięki konkursowi marki Koło, w wielu miejscach w Polsce powstały estetyczne i funkcjonalne toalety. Wkrótce być może dołączy do nich kolejna – tym razem powstanie projekt obiektu w Dolinie Chochołowskiej na Podhalu. Najpierw jednak kapituła 23. edycji konkursu marki Koło będzie musiała przedyskutować wszystkie zgłoszenia. Jury ma na to czas do do 11 października.

„Sukces” jest patronem medialnym 23. edycji konkursu marki Koło. Więcej informacji na temat regulaminu można znaleźć na stronie konkursowej.

Ponieważ partnerem tegorocznej edycji konkursu jest Tatrzański Park Narodowy, uczestnicy mają nie lada zadanie: muszą zaprojektować łazienkę, która stanie w rejonie polany Huciska w Dolinie Chochołowskiej. Miejsce w którym zostanie ulokowana toaleta nie zostało wybrane przypadkowo. Na wybór wpłynęła m.in. decyzja dyrektora TPN, Szymona Ziobrowskiego, który chce usunąć z parku przenośne toalety i zastąpić je łazienkami stacjonarnymi.

"Toaleta Koło konkurs Płock"

Grand Prix 2016: Toaleta publiczna w Płocku, projekt Stanisława Łakińskiego i Łukasza Spycha. Fot: materiały prasowe

sukces.rp.pl

Koncepcja ma wpisywać się w otoczenie, nawiązywać do lokalnej tradycji, kultury, przyrody i historii, a w projekcie muszą być wykorzystane produkty marek Geberit lub Koło. Równie ważne jest stworzenie rozwiązania dostępnego dla wszystkich – opiekunów z dziećmi, osób starszych czy niepełnosprawnych. Organizatorzy konkursu nie zapominają też o aspekcie ekologicznym i dodatkowo doceniają wykorzystanie naturalnych materiałów, zastosowanie źródeł energii odnawialnej i innych rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju.

"Konkurs Koło Kazimierz"

Grand Prix 2007, Toaleta publiczna w Kazimierzu Dolnym. Projekt Piotra Musiałowskiego i Łukasza Przybyłowicza. Fot: materiały prasowe.

sukces.rp.pl

Zgłoszenia oceni grono autorytetów w branży projektowej – architekci (m.in. Ewa Kuryłowicz, Robert Konieczny, Przemo Łukasik, Jan Sikora), artyści (Marcin Rząsa), przedstawiciele gmin i Tatrzańskiego Parku Narodowego oraz prezes zarządu Geberit, Przemysław Powalacz. Jurorzy wybiorą najlepszy projekt, przyznają także nagrody i wyróżnienia specjalne. Swój ulubiony projekt w mediach społecznościowych marki Geberit będą mogli wybrać także internauci. Łączna pula nagród w konkursie wynosi 50 tysięcy złotych.

Firma Geberit od ponad 20 lat zwraca uwagę na problem deficytu toalet publicznych w Polsce. Jak to zmienić? Odpowiedzią jest konkurs „Projekt łazienki 2021″ marki Koło. Mogą w nim wziąć udział architekci i studenci. W poprzednich latach, dzięki konkursowi marki Koło, w wielu miejscach w Polsce powstały estetyczne i funkcjonalne toalety. Wkrótce być może dołączy do nich kolejna – tym razem powstanie projekt obiektu w Dolinie Chochołowskiej na Podhalu. Najpierw jednak kapituła 23. edycji konkursu marki Koło będzie musiała przedyskutować wszystkie zgłoszenia. Jury ma na to czas do do 11 października.

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje