Tę grę wideo Balenciaga stworzyła, by pokazać nową kolekcję

Zamiast tradycyjnego pokazu z gwiazdami w pierwszym rzędzie, rzeczywistość wirtualna i futurystyczna gra wideo. W taki sposób dom mody Balenciaga chce pokazywać nowe kolekcje.

Publikacja: 07.12.2020 15:29

Tę grę wideo Balenciaga stworzyła, by pokazać nową kolekcję

Foto: Fot: screen z gry „Afterworld”/Balenciaga

Dom mody Balenciaga zaprezentował grę „Afterworld: The Age of Tomorrow”. To pomysł na to, w jaki sposób funkcjonować w czasach, w których organizowanie tradycyjnych pokazów mody stało się niemożliwe. W grze zaprezentowanej przez Balenciagę chodzi jednak nie tylko o rozrywkę, ale też o prezentację nowej kolekcji tej marki.

"Gra Afterworld Balenciaga"

„Afterworld”: tak teraz wyglądają pokazy mody. Fot: Balenciaga

sukces.rp.pl

„Afterworld” przenosi graczy do 2031 roku, w taki sposób Demna Gvasalia, dyrektor kreatywny domu mody, postanowił pokazać nową kolekcję na jesień i zimę 2021 roku. Podziwiać można jednak nie tylko ubrania, ale też futurystyczny świat, który zapełniają między innymi koncepcyjne samochody czy przedmioty przygotowane w ramach konkursu designerskiego szwedzkiej marki motoryzacyjnej Polestar.

„Afterworld”: połączenie pokazu nowej kolekcji Balenciagi i gry wideo

Prace nad grą „Afterworld” wystartowały w kwietniu 2020 roku, gdy światowy lockdown stał się faktem i stalo się jasne, że trzeba szukać nowych sposobów dotarcia do klientów. Demna Gvasalia jest przeciwnikiem tworzenia tradycyjnych filmów czy teledysków modowych,  uważa je anarchroniczne i przestarzałe. To nie powinno dziwić, Gruzin to największy „troll” współczesnej mody, jeszcze przed pandemią nie bał się sięgać po rozwiązania dalekie od stereotypowych.

Czytaj też: Nicole Kidman, Nowy Jorki i Chanel. Poznaj kulisy powstania najdroższej reklamy w historii

Co prawda w lutym 2020 roku, jeszcze przed światowym lockdownem, Balenciaga zaprezentowała swoją kolekcję letnią w formie klipu, ale trudno uznać poniższe wideo za coś, pod czym mogliby podpisać się szefowie bardziej konserwatywnych marek.

Nad grą „Afterworld” pracował zespół złożony ze 100 osób, wykorzystano sprawdzony i popularny silnik Unreal firmy Epic Games – producenta m.in. cieszącej się olbrzymią popularnością gry „Fortnite”.

Dzięki najnowocześniejszym technologiom odwzorowano naturalne ruchy modeli marki w paryskim studio, a następnie stworzono pięć etapów gry, osadzonych w różnych środowiskach – od butiku przez ruchliwą ulicę po las. Na przejście każdego etapu gracze mają 20 minut – „Afterworld” nie jest więc promocyjnym ersatzem klipu, ale wymagającą odrobiny wolnego czasu, pełnoprawną i dostępną dla każdego rozrywką.

Zaprezentowana w grze kolekcja Balenciagi to podobnie jak sama rozgrywka mieszanka wielu inspiracji – mitologicznych, historycznych i futurystycznych. Złożyły się na nią m.in. oversize’owe bluzy, płaszcze z niewykorzystanych materiałów z poprzednich kolekcji, charakterystyczne czerwone puchówki, z których Gvasalia znany jest od początku swojej pracy dla Balenciagi: postrzępione jeansy, płaszcze przypominające koce, fragmenty zbroi czy kurtki z emblematami NASA.

Innymi słowy – eklektyzm w stylu Balenciagi, sięgający po archiwa jak na czasy pandemii przystało, ale nie pozbawiony nowości. Grę „Afterworld” można znaleźć na stronie Balenciagi – zagrać w nią może każdy użytkownik sieci, wystarczy przeglądarka internetowa.

Dom mody Balenciaga zaprezentował grę „Afterworld: The Age of Tomorrow”. To pomysł na to, w jaki sposób funkcjonować w czasach, w których organizowanie tradycyjnych pokazów mody stało się niemożliwe. W grze zaprezentowanej przez Balenciagę chodzi jednak nie tylko o rozrywkę, ale też o prezentację nowej kolekcji tej marki.

„Afterworld” przenosi graczy do 2031 roku, w taki sposób Demna Gvasalia, dyrektor kreatywny domu mody, postanowił pokazać nową kolekcję na jesień i zimę 2021 roku. Podziwiać można jednak nie tylko ubrania, ale też futurystyczny świat, który zapełniają między innymi koncepcyjne samochody czy przedmioty przygotowane w ramach konkursu designerskiego szwedzkiej marki motoryzacyjnej Polestar.

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?