Lewis Hamilton przegrał proces z marką zegarków… Hamilton

Lewis Hamilton domagał się, by szwajcarska marka zegarków Hamilton, istniejąca od ponad stu lat, nie wykorzystywała jego nazwiska

Publikacja: 20.11.2020 12:19

Fot: Lewis Hamilton/ Facebook

Fot: Lewis Hamilton/ Facebook

Foto: Fot: Lewis Hamilton/ Facebook

Lewis Hamilton w Formule 1 jest bezkonkurencyjny, ale zakończonej w ubiegłym miesiącu trzyletniej batalii z Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) mistrz świata F1 musiał pogodzić się z porażką.

Walka Hamiltona wyglądała zupełnie inaczej, niż w przypadku prawników rozstrzygających status prawny Banksy’ego. Lewis walczył bowiem o prawa do nazwy ze szwajcarską manufakturą zegarkową, która pod marką Hamilton działa od 1892 roku.

Lewis Hamilton przegrał w sądzie z firmą produkującą zegarki Hamilton

Zarejestrowanie trzy lata temu znaku towarowego przez należącą do Swatch Group markę Hamilton International oznacza, że ma ona wyłączne prawa do używania nazwy Hamilton w zegarkach i akcesoriach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej.

W ten sposób zablokowana została możliwość rejestracji marki Lewisa Hamiltona, która ma sprzedawać m.in. zegarki. Reprezentujący mistrza Formuły 1 wnioskodawcy z należącej do Hamiltona firmy 44IP próbowali zakwestionować prawa do nazwy szwajcarskiej firmy Hamilton, zarzucając jej działanie w złej wierze i naruszanie zasad uczciwej konkurencji.

"Zegarek Hamilton z filmu Tenet"

Zegarek Hamilton BeLOWZERO Auto – Limited Edition, edycja inspirowana zegarkami wykorzystanymi na planie filmu „Tenet” Chrisa Nolana. Fot: materiały prasowe

sukces.rp.pl

„Zakwestionowany znak towarowy składa się wyłącznie z jednego słowa – Hamilton, a nie frazy Lewis Hamilton. To dość powszechne nazwisko w krajach anglojęzycznych” – stwierdzono w uzasadnieniu.

Nie istnieje żadne „naturalne prawo ” osoby do zarejestrowania własnego nazwiska jako znaku towarowego, jeśli naruszałoby to jednocześnie prawa osób trzecich” – czytamy w uzasadnieniu decyzji EUIPO.

Lewis Hamilton, siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1,  znany z zamiłowania do mody i streetwearu, jest ambasadorem szwajcarskiej zegarkowej marki IWC, ale Hamilton, jeden ze stu najbardziej wpływowych ludzi świata wg magazynu Time nie zamierza poprzestać na lukratywnych współpracach.

Osobista marka Lewisa Hamiltona, która była przedmiotem sporu przed EUIPO, oprócz zegarków ma w przyszłości oferować również smartwatche czy biżuterię, a potknięcie przez europejskim sądem z pewnością nie zatrzyma jej rozwoju.

Lewis Hamilton w Formule 1 jest bezkonkurencyjny, ale zakończonej w ubiegłym miesiącu trzyletniej batalii z Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) mistrz świata F1 musiał pogodzić się z porażką.

Walka Hamiltona wyglądała zupełnie inaczej, niż w przypadku prawników rozstrzygających status prawny Banksy’ego. Lewis walczył bowiem o prawa do nazwy ze szwajcarską manufakturą zegarkową, która pod marką Hamilton działa od 1892 roku.

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą