Mystery box: kupowanie w ciemno rzeczy luksusowych. Warto?

Tajemnicze pudełka z produktami znanych marek luksusowych podbijają media społecznościowe, a przy okazji pomagają producentom w zrównoważony sposób pozbywać się magazynowych nadwyżek. Czy warto kupić mystery box?

Publikacja: 04.11.2020 12:29

Fot: Heat

Fot: Heat

Foto: Fot: Heat

Mystery box, czyli usługi subskrypcyjne, w których klienci regularnie otrzymują zestaw kupionych w ciemno przedmiotów z wybranej braży (np. moda, alkohol, kosmetyki), zyskują coraz większą popularność na świecie.

Czytaj też: Raport – oto trendy, które zdominowały świat mody latem tego roku

Wystarczy zerknąć na osiągające tysiące wyświetleń filmy na YouTube czy TikToku, w których nabywcy tajemniczych pudełek z niespodziankami chwalą się ich zawartością. Twórcy brytyjskiego start-upu Heat, który oferuje tego typu boxy z ubraniami pochodzącymi z kolekcji luksusowych marek, przekonują, że to nie tylko dobry sposób na biznes, ale też szansa na bardziej zrównoważony model sprzedaży ubrań i dodatków.

Mystery box, a w środku produkty luksusowe: jak to działa?

Heat wystartował rok temu, ale już może się pochwalić współpracą z wieloma wpływowymi markami, jak JW Anderson, Nanushka, A Cold Wall czy Vetements. Firma oferuje dwa warianty cen „prenumerat” w dwóch obszarach – streetwearowym i „współczesnym”.

Wartość przedmiotów, które znajdą się w pakiecie za 299 funtów, ma być wg deklaracji firmy zawsze wyższa i wynosić od 500 do 800 funtów. W przypadku zestawu za 500 funtów, wartość przedmiotów będzie przekraczać 850 funtów.

Dzięki temu mechanizmowi marki mają możliwośc sprzedaży produktów, które zostały im w magazynach, a klienci – na kupno zestawu w dobrej cenie. Napędzana przez marketing influencerów usługa pomaga więc walczyć z niszczeniem niesprzedanych ubrań przez producentów lub ich drastycznymi, sezonowymi obniżkami, a jednocześnie pozwala zachować markom tożsamość i status.

Pierwsze mystery boxy, które trafiły do sprzedaży pod koniec ubiegłego roku, cieszyły się ogromną popularnością – w ciągu 20 minut wyprzedano ponad 1000 zestawów. Twórcy usługi w kolejnych miesiącach zamierzają rozszerzyć współpracę z markami o ekskluzywne produkty przygotowane specjalnie dla Heat, oraz zaprosić do współpracy influencerów, którzy będą pełnić funkcję kuratorów.

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie