Pracownicy jako modele: to najnowszy trend w reklamie mody

Od kilku lat sesje z udziałem sekretarek czy księgowych cieszą się popularnością w świecie mody, ale dopiero teraz ten trend w reklamach wykorzystują najwięksi, choćby Gucci czy Burberry

Publikacja: 03.09.2020 11:04

Fot: Acne Studios

Fot: Acne Studios

Foto: Fot: Acne Studios

Wiosną tego roku autorzy kampanii reklamowych luksusowych marek musieli stworzyć nowe sposoby komunikacji z klientami. To zaowocowało między innymi wysypem nietypowych sesji zdjęciowych realizowanych za pomocą smartfonów czy FaceTime’a.

Czytaj też: Słynny fotograf i młode gwiazdy: oto nowa kolekcja Hugo Boss

Pandemia w wielu krajach nie ustępuje, dlatego popyt na pomysłowe produkcje i sesje zdjęciowe wciąż nie słabnie. Marki uciekaja się do niekonwencjonalnych rozwiązań, na przykład zamiast supermodelek zapraszając przed obiektyw swoich pracowników.

Księgowe i handlowcy jako modele w reklamach domów mody

W ubiegłym tygodniu do grona firm wykorzystujących swoich pracowników w „domowych” sesjach zdjęciowych dołączyła modna szwedzka marka Acne Studios. Zdjęcia do kampanii wykonał Anders Edstrom, a w roli modeli pojawili się m.in dyrektor sprzedaży, Pontus Bjorkman i dyrektor ds. komunikacji Edouard Schneider.

Dyrektor kreatywny marki, Jonny Johansson, niedawno został właścicielem psa, dlatego sesja utrzymana jest w klimacie bliskim społeczności miłośników zwierząt domowych.

Jak zauważa serwis Fashionista, trend nie jest zupełnie nowy. W ubiegłych latach swoich pracowników do sesji zdjęciowych zapraszały m.in J.Crew czy Macy’s. W tym sezonie dołączyły do nich najbardziej znane marki świata mody. Na przykład Gucci, który nakłonił członków swojego zespołu projektantów, by wzięli udział w sesji do letniego lookbooku.

Z kolei Burberry w lipcu do zaprezentowania kolekcji Pre-Spring 2021 namówiła pracowników z różnych wydziałów – od merchandisingu po księgowość.

Wiosną tego roku autorzy kampanii reklamowych luksusowych marek musieli stworzyć nowe sposoby komunikacji z klientami. To zaowocowało między innymi wysypem nietypowych sesji zdjęciowych realizowanych za pomocą smartfonów czy FaceTime’a.

Czytaj też: Słynny fotograf i młode gwiazdy: oto nowa kolekcja Hugo Boss
Pozostało 82% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje