„Te wegańskie buty nie uratują Ziemi”: Adidas mówi wprost

Adidas, niemiecki potentat w produkcji ubrań i butów sportowych, stworzył limitowaną kolekcję butów „wegańskich”. Umieścił na nich szczery przekaz do swoich klientów

Publikacja: 27.08.2020 15:30

„Te wegańskie buty nie uratują Ziemi”: Adidas mówi wprost

Foto: Fot: materiały prasowe

Moda wegańska to coraz powszechniejsze zjawisko. Firmy odchodzą od stosowania skór zwierzęcych na rzecz innych materiałów,  czasem sięgają po skórę syntetyczną, czasem używają materiałów z recyklingu

Czytaj też: Adidas i Allbirds opracują najbardziej ekologiczne buty na świecie

Firma Nike niedawno promowała swoją innowacyjną kolekcję Space Hippie. Buty, które ją tworzą, w znacznym stopniu wykonano z odpadów. Ich podeszwy to konglomerat materiałów, w którym zatopiono fragmenty gumowych odpadów. Coraz więcej firm wykorzystuje taki model działania, używając materiałów z recyklingu oraz poszerzając ofertę produktów „mody wegańskiej„.

Adidas też nawiązuje do tego trendu, ale postanowił postawić na szczerość w dialogu z klientami, by nie mieli złudzeń, że można zmienić świat, kupując takie, a nie inne produkty.

Adidas i moda wegańska

Najnowszą kolekcję kapsułową Adidasa tworzą trzy klasyczne sneakersy tej firmy: Superstar, Stan Smith i Continental 80. Ich cholewki wykonano w całości ze skóry wegańskiej, wyściółka butów wykonana jest w stu procentach z materiału pochodzącego z recyklingu. Podeszwa to w 90 procentach naturalny kauczuk, a reszta pochodzi z recyklingu. Dodatkowo model Continental 80 w podeszwie ma warstwę wykonaną z alg. 

Buty z tej wegańskiej kolekcji podano w wersji bardzo minimalistycznej. Dominuje biel z niewielkimi akcentami kolorystycznymi. Tym lepiej widać umieszczony w okolicy pięty napis: „Te buty nie uratują planety”.

"Buty Adidas Continental 80 w wersji wegańskiej"

Model Continental 80 z wegańskiej kolekcji kapsułowej Adidasa. Fot: materiały prasowe

sukces.rp.pl

Adidas jako pierwszy z gigantów rynku odzieży sportowej pozwala sobie na taką otwartość w komunikacji z konsumentami. Napis na butach to postawienie sprawy jasno: moda wegańska to ważna i potrzebna zmiana, ale kupując te, czy inne produkty nie uda się zahamować zmian klimatycznych. Świadome wybory konsumentów to jedno, przeciwdziałanie katastrofie klimatycznej – to coś zupełnie innego.

Moda wegańska to coraz powszechniejsze zjawisko. Firmy odchodzą od stosowania skór zwierzęcych na rzecz innych materiałów,  czasem sięgają po skórę syntetyczną, czasem używają materiałów z recyklingu

Czytaj też: Adidas i Allbirds opracują najbardziej ekologiczne buty na świecie
Pozostało 85% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni