Nie tylko znani piłkarze mają ambicje, by rozwijać swoje marki osobiste i tworzyć na ich podstawie globalne marki odzieżowe. Tenisistów ze światem stylu zawsze łączyło równie dużo, co piłkarzy. Nie chodzi zresztą jedynie o to, że znani zawodnicy i zawodniczki przyjmują rolę ambasadorów i promują znane marki odzieżowe. Styl prosto z kortów tenisowych, który od kilku lat zyskuje na popularności w czasie miesięcy letnich, w 2020 roku przeżywa prawdziwy renesans.

Czytaj też:Jakie zegarki noszą najlepsi tenisiści na świecie? 

Moda tenisowa: powrót do korzeni

W czerwcu wyszukiwarka Lyst odnotowała bardzo wyraźny wzrost zainteresowania spódniczkami tenisowymi (o 33%), daszkami (32%) i butami (21%). Najchętniej wyszukiwane marki, od Gucci po paryską Casablancę (jeden z tegorocznych zwycięzców LVMH Prize), w prezentacjach letnich kolekcji chętnie sięgały po nawiązania do klasycznej mody tenisowej z lat 70. Dzieje się tak mimo pandemii koronawirusa i spowodowanego przez  nią odwołania Wimbledonu, a także pomimo zamieszania wokół zbliżającego się US Open.

Psycholog mody Shakaila Forbes-Bell w rozmowie z “Guardianem” stwierdziła, że podobnie jak inne popularne w ostatnich miesiącach trendy, zainteresowanie modą tenisową może mieć związek z zbiorową potrzebą powrotu do normalności i cyklicznych rytuałów.

Charakterystyczną tendencją dla branży luksusowej jest też to, że elitarny do tej pory tenis wraz z rosnącą pozycją młodych influencerów i konsumentów staje się też coraz bardziej demokratyczny, a styl zarezerwowany dla wąskiej elity – jest dostępny nie tylko dla najbogatszych.

Zmiana wzorca w świecie mody

Ta demokratyzacja nie jest jedynie wynikiem procesów społecznych, ale też przełamywaniem barier dress code’u na korcie. Od lat 90. i czasów dominacji Andre Agassiego na najważniejszych turniejach świata regularnie dochodzi do stylowych „incydentów”, które powodują oburzenie konserwatywnej tenisowej społeczności. Za przełamywanie konwenansów odpowiadają m.in. prowadzące własne marki odzieżowe siostry Serena i Venus Williams.

Związana przez wiele lat z Nike Serena Williams w 2018 roku zadebiutowała na New York Fashion Week z własną marką, nazwaną po prostu Serena. Jej projekty łączą wysoką modę z przekazem w duchu „Body Positive”.

Należąca do Venus Williams marka EleVen chętniej odwołuje się do świata tenisa, co widać w zaprezentowanej kilka tygodni temu nowej kolekcji. W rozmowie z serwisem Refinery29 Venus, zapytana o wzrost popularności mody tenisowej, tak wyjaśniła popularność tego trendu: „Zawsze uważałam, że odzież tenisowa jest funkcjonalna, a jednocześnie szykowna. Ludzie skłaniają się ku prostym elementom garderoby, które nie tylko nadają się do noszenia przez cały dzień, ale także poprawiają ich wygląd. Taka właśnie jest spódniczka tenisowa” – stwierdziła Venus Williams.

Autopromocja
TYLKO U NAS

Ambasador Chin w Polsce Sun Linjiang o nowej ofercie współpracy Pekinu z Warszawą

CZYTAJ