Najmodniejszy trend wakacji: tenis i moda

Odwołanie najważniejszych turniejów tenisowych tylko wzmocniło zainteresowanie klasycznymi koszulkami polo, spódniczkami tenisowymi czy butami do gry w tenisa.

Publikacja: 10.08.2020 16:57

Fot: EleVen by Venus Williams

Fot: EleVen by Venus Williams

Foto: Fot: EleVen by Venus Williams

Nie tylko znani piłkarze mają ambicje, by rozwijać swoje marki osobiste i tworzyć na ich podstawie globalne marki odzieżowe. Tenisistów ze światem stylu zawsze łączyło równie dużo, co piłkarzy. Nie chodzi zresztą jedynie o to, że znani zawodnicy i zawodniczki przyjmują rolę ambasadorów i promują znane marki odzieżowe. Styl prosto z kortów tenisowych, który od kilku lat zyskuje na popularności w czasie miesięcy letnich, w 2020 roku przeżywa prawdziwy renesans.

Czytaj też:Jakie zegarki noszą najlepsi tenisiści na świecie? 

Moda tenisowa: powrót do korzeni

W czerwcu wyszukiwarka Lyst odnotowała bardzo wyraźny wzrost zainteresowania spódniczkami tenisowymi (o 33%), daszkami (32%) i butami (21%). Najchętniej wyszukiwane marki, od Gucci po paryską Casablancę (jeden z tegorocznych zwycięzców LVMH Prize), w prezentacjach letnich kolekcji chętnie sięgały po nawiązania do klasycznej mody tenisowej z lat 70. Dzieje się tak mimo pandemii koronawirusa i spowodowanego przez  nią odwołania Wimbledonu, a także pomimo zamieszania wokół zbliżającego się US Open.

Psycholog mody Shakaila Forbes-Bell w rozmowie z “Guardianem” stwierdziła, że podobnie jak inne popularne w ostatnich miesiącach trendy, zainteresowanie modą tenisową może mieć związek z zbiorową potrzebą powrotu do normalności i cyklicznych rytuałów.

Charakterystyczną tendencją dla branży luksusowej jest też to, że elitarny do tej pory tenis wraz z rosnącą pozycją młodych influencerów i konsumentów staje się też coraz bardziej demokratyczny, a styl zarezerwowany dla wąskiej elity – jest dostępny nie tylko dla najbogatszych.

Zmiana wzorca w świecie mody

Ta demokratyzacja nie jest jedynie wynikiem procesów społecznych, ale też przełamywaniem barier dress code’u na korcie. Od lat 90. i czasów dominacji Andre Agassiego na najważniejszych turniejach świata regularnie dochodzi do stylowych „incydentów”, które powodują oburzenie konserwatywnej tenisowej społeczności. Za przełamywanie konwenansów odpowiadają m.in. prowadzące własne marki odzieżowe siostry Serena i Venus Williams.

Związana przez wiele lat z Nike Serena Williams w 2018 roku zadebiutowała na New York Fashion Week z własną marką, nazwaną po prostu Serena. Jej projekty łączą wysoką modę z przekazem w duchu „Body Positive”.

Należąca do Venus Williams marka EleVen chętniej odwołuje się do świata tenisa, co widać w zaprezentowanej kilka tygodni temu nowej kolekcji. W rozmowie z serwisem Refinery29 Venus, zapytana o wzrost popularności mody tenisowej, tak wyjaśniła popularność tego trendu: „Zawsze uważałam, że odzież tenisowa jest funkcjonalna, a jednocześnie szykowna. Ludzie skłaniają się ku prostym elementom garderoby, które nie tylko nadają się do noszenia przez cały dzień, ale także poprawiają ich wygląd. Taka właśnie jest spódniczka tenisowa” – stwierdziła Venus Williams.

Nie tylko znani piłkarze mają ambicje, by rozwijać swoje marki osobiste i tworzyć na ich podstawie globalne marki odzieżowe. Tenisistów ze światem stylu zawsze łączyło równie dużo, co piłkarzy. Nie chodzi zresztą jedynie o to, że znani zawodnicy i zawodniczki przyjmują rolę ambasadorów i promują znane marki odzieżowe. Styl prosto z kortów tenisowych, który od kilku lat zyskuje na popularności w czasie miesięcy letnich, w 2020 roku przeżywa prawdziwy renesans.

Pozostało 82% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie