Do tej pory Roger Federer kojarzył się z ekskluzywnymi kontraktami z manufakturami zegarkowymi czy gigantami w świecie odzieży sportowej. Kilka miesięcy temu Szwajcar zdecydował się na wsparcie producenta mniejszego i lokalnego, ale uwielbianego przez maratończyków i sportowców z całego świata – firmy On. Tenisista będzie nie tylko ambasadorem marki – jest też jednym z jej udziałowców.

Zobacz też: Nowe buty Diadora, czyli powrót do korzeni 

The Roger – wegańskie buty Federera

Federer, oprócz całkiem zaszczytnego tytułu jednego z najlepszych tenisistów w historii, znany jest m.in. ze swojej miłości do sneakersów, których w swojej kolekcji ma ponad 250. Teraz tę miłość będzie mógł rozwinąć, mając duży wpływ na działania On.

The Roger, czyli pierwszy model będący efektem współpracy marki i Federera, wykonany został z wegańskiej skóry, której produkcja przyczynia się do powstania śladu węglowego o 70% mniejszego niż w przypadku skóry zwierzęcej. Tenisista zachwycił się technologicznymi możliwościami zaprezentowanymi mu przez On, a sam – jako jeden z najlepiej ubranych mężczyzn na świecie – miał wpływ na stronę wizualną projektu, nawiązującą do klasycznego obuwia tenisowego z lat 70. Limitowane do 1000 par buty można rezerwować przez stronę lub w oddziałach Dover Street Market.

Portfolio Federera

Sam Federer to prawdziwy skarb dla marek, co znajduje odzwierciedlenie w liście jego sponsorów i partnerów. Szwajcar włączył się w promocję m.in. Rolexa, Mercedes-Benz czy Rimowy. Jego współpraca z Nike trwała aż 24 lata – Federer został dostrzeżony przez markę już jako 13-latek. Po rozstaniu z gigantem tenisista związał się z Uniqlo. Za 10 lat współpracy z japońskim producentem Federer otrzyma 300 milionów dolarów.