W ubiegłym tygodniu Rihanna ogłosiła start nowego projektu swojej marki kosmetyków Fenty Beauty o nazwie TikTok House. To przedsięwzięcie stworzone z myślą o twórcach, TikToka, którzy otrzymają fachowe wsparcie przy produkcji filmów, m.in. w zakresie niezbędnego przed kamerą makijażu czy odpowiedniego oświetlenia.
To relatywnie niewielki wkład jak na współpracę pozyskanie pięciu wpływowych ambasadorek – supergwiazd TikToka. Zwłaszcza, że ten serwis to dla marek obecnie kluczowa platforma komunikacji z odbiorcami, także w czasie pandemii koronawirusa.
Tiktok: imperium miliarda fanów
Fenty Beauty, dzięki powołaniu TikTok House, dołączyło do długiej listy marek luksusowych, które dostrzegły i postanowiły wykorzystać potencjał drzemiący w tej aplikacji. Wcześniej na TikToku pojawiły się między innymi domy mody, z reguły dość konserwatywne jeśli chodzi o podejmowane działania.
W tym roku z TikToka w swojej komunikacji korzystały m.in Burberry, Prada, Ralph Lauren, Dolce & Gabbana i Calvin Klein. Trudno się dziwić, z tej aplikacji korzysta miesięcznie ok. 800 mln użytkowników. To ogromny rynek przede wszystkim młodych odbiorców.
TikTok jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji ostatnich lat. Jej użytkownicy są młodsi od osób korzystających z Instagrama czy Facebooka, w połowie są to osoby poniżej 34. roku życia.