Desingerskie maseczki: marka Off-White pokazała nowe wzory

Maseczki chroniące drogi oddechowe to dzisiaj produkt pierwszej potrzeby. Ciężko je kupić, ale od czego są marki modowe?

Publikacja: 16.03.2020 08:27

Off White

Off White

Foto: Off White

Marka Off-White, należąca do Virgila Abloha, szefa męskiej kolekcji w domu mody Louis Vuitton, zaprezentowała 8 nowych wzorów maseczek. Cena za sztukę nie powinna być zaskoczeniem, jedna kosztuje ponad 300 złotych. To i tak niewiele. Na rynku wtórnym maseczki z poprzednich kolekcji Off-White w ostatnich tygodniach zaczęły osiągać ceny dwukrotnie wyższe.

SARS i streetwear

Designerskie maseczki zaczęły pojawiać się w świecie mody na długo przed pandemią koronawirusa. W ostatnich latach swoje wersje sprzedawały tak popularne w świecie streetwearu marki, jak Supreme czy BAPE.

Sygnałem rosnącego zainteresowania projektantów mody był zwłaszcza początek 2018 roku, kiedy maski w swoich kolekcjach pokazały takie marki, jak Commes des Garcons, Moschino, Palm Angels czy Astrid Andersen. W tym roku, po informacjach o początkach epidemii, na pokazach w Londynie, Nowym Jorku czy Paryżu maski były już wszechobecne.

Do rozwoju popularności maseczek przyczyniła się fascynacja projektantów ulicznym stylem z Japonii. Tam noszenie maseczek na co dzień jest elementem troski o zdrowie.

Wpływ na popularność maseczek w Azji miały epidemie, które atakowały region w ostatnich dwóch dekadach. Szczególnie istotna była epidemia wirusa SARS z 2003 roku. Tylko w Hongkongu na zapalenie płuc wywołane przez wirus zmarło wówczas 299 osób.

Maseczki modne i nieskuteczne

Nie bez znaczenia dla popularyzacji maseczek była też rosnąca świadomość zagrożeń, powodowanych przez smog w dużych miastach.

Jak wynika z opublikowanego w tym tygodniu badania Media Matters, w największych stacjach telewizyjnych w USA w 2019 roku, w porównaniu do roku poprzedniego, nastąpił 138-procentowy wzrost, jeśli chodzi o liczbę wiadomości na temat katastrofy klimatycznej.

Duża w tym „zasługa” polityki Donalda Trumpa, który rozpoczął proces wycofywania się USA z porozumień paryskich, trend wykracza daleko poza Stany Zjednoczone. Również w Polsce 2018 rok uznawany jest za pierwszy, kiedy problem smogu na większą skalę trafił do mediów.

Czy maseczki chronią przed wirusami i smogiem? Lekarze są sceptyczni w tej sprawie. Część zwracają uwagę na to, że wykupowanie masek chirurgicznych (co miało miejsce w Polsce) w czasie epidemii utrudnia pracę szpitalom, a w konsekwencji pomoc najbardziej potrzebującym. Na szczęście w przypadku masek za 400 złotych ta zasada nie obowiązuje. I to chyba ich największa zaleta maseczek Off-White.

Marka Off-White, należąca do Virgila Abloha, szefa męskiej kolekcji w domu mody Louis Vuitton, zaprezentowała 8 nowych wzorów maseczek. Cena za sztukę nie powinna być zaskoczeniem, jedna kosztuje ponad 300 złotych. To i tak niewiele. Na rynku wtórnym maseczki z poprzednich kolekcji Off-White w ostatnich tygodniach zaczęły osiągać ceny dwukrotnie wyższe.

SARS i streetwear

Pozostało 85% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie