Amerykański gigant handlu online od pewnego czasu przymierzał się do tego, by wejść na rynek mody. Pandemia sprawiła, że szefowie Amazona zdecydowali się na taki krok. Rozpoczynają od współpracy z projektantami, jej efektem jest inicjatywa Common Threads, przygotowana razem ze stowarzyszeniem amerykańskich projektantów CFDA oraz z amerykańską edycją magazynu „Vogue”.
Niezależni projektanci w dobrych cenach
Na stronie Common Threads, będącej internetową platformą funduszu A Common Thread powołanego do życia przez naczelną „Vogue” Annę Wintour i prezesa CFDA Toma Forda i mającego wspierać amerykańską branżę mody dotkniętą kryzysem. W specjalnie wydzielonej sekcji strony Amazon.com można obecnie znaleźć produkty 20 niezależnych amerykańskich projektantów.
W ofercie sklepu są ubrania i dodatki debiutujących projektantów, ceny oscylują w okolicach 1000 zł. Dalszy rozwój akcji oraz dołączenie kolejnych marek i twórców będzie zależało od sukcesu pierwszego etapu przedsięwzięcia.
Dla Amazona, który wsparł A Common Thread także finansowo, ta platforma może być poligonem doświadczalnym przed odważnym wejściem na rynek sprzedaży mody online. Na tym rynku są już mocni gracze, choćby Yoox czy Net-a-Porter, serwisy należące do koncernu Richemont.