Amazon zaczyna podbój rynku mody w internecie

Common Threads to pierwsza taka inicjatywa amerykańskiego giganta, ale Amazon testuje różne rozwiązania, które w przyszłości pozwolą rozwijać współpracę z projektantami.

Publikacja: 21.05.2020 12:18

Amazon zaczyna podbój rynku mody w internecie

Foto: sukces.rp.pl

Amerykański gigant handlu online od pewnego czasu przymierzał się do tego, by wejść na rynek mody. Pandemia sprawiła, że szefowie Amazona zdecydowali się na taki krok. Rozpoczynają od współpracy z projektantami, jej efektem jest inicjatywa Common Threads, przygotowana razem ze stowarzyszeniem amerykańskich projektantów CFDA  oraz z amerykańską edycją magazynu „Vogue”.

Niezależni projektanci w dobrych cenach

Na stronie Common Threads, będącej internetową platformą funduszu A Common Thread powołanego do życia przez naczelną „Vogue” Annę Wintour i prezesa CFDA Toma Forda i mającego wspierać amerykańską branżę mody dotkniętą kryzysem. W specjalnie wydzielonej sekcji strony Amazon.com można obecnie znaleźć produkty 20 niezależnych amerykańskich projektantów.

W ofercie sklepu są ubrania i dodatki debiutujących projektantów, ceny oscylują w okolicach 1000 zł. Dalszy rozwój akcji oraz dołączenie kolejnych marek i twórców będzie zależało od sukcesu pierwszego etapu przedsięwzięcia.

Dla Amazona, który wsparł A Common Thread także finansowo, ta platforma może być poligonem doświadczalnym przed odważnym wejściem na rynek sprzedaży mody online. Na tym rynku są już mocni gracze, choćby Yoox czy Net-a-Porter, serwisy należące do koncernu Richemont.   

Poligon doświadczalny

To nie pierwszy raz, kiedy firma założona przez Jeffa Bezosa daje sygnały zainteresowania rynkiem luksusowej mody. Od kilku miesięcy szlaki przeciera należący do jednej ze spółek Amazona serwis VRSNL oferujący m.in. akcesoria, buty, a nawet (jak w przypadku Ricka Owensa) całe kolekcje znanych projektantów i marek.

Do współpracy z Amazonem odnieśli się właściciele najsłynniejszych marek modowych na świecie. Bernard Arnault, prezes grupy LVMH, zaprzeczył informajom o jakichkolwiek planach współpracy z Amazonem.

Z kolei marki należące do koncernu Kering, choćby Gucci czy Bottega Veneta, świetnie odnajdują się w tej nowej przetrzeni. Kolejne miesiące pokażą, czy VRSNL okaże się poważną konkurencją choćby dla Net-a-Porter, jednego z najważniejszych graczy w świecie handlu sprzedaży mody przez internet.

Amerykański gigant handlu online od pewnego czasu przymierzał się do tego, by wejść na rynek mody. Pandemia sprawiła, że szefowie Amazona zdecydowali się na taki krok. Rozpoczynają od współpracy z projektantami, jej efektem jest inicjatywa Common Threads, przygotowana razem ze stowarzyszeniem amerykańskich projektantów CFDA  oraz z amerykańską edycją magazynu „Vogue”.

Niezależni projektanci w dobrych cenach

Pozostało 82% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady