Burberry pod rządami Riccardo Tisciego konsekwentnie buduje wizerunek marki świadomej ekologicznie. W strategię wpisuje się też nowa kolekcja kapsułowa marki, ReBurberry, zawierająca 26 produktów z kolekcji na wiosnę/lato 2020 stworzonych przy użyciu nowych, bardziej zrównoważonych materiałów i technologii.
Nylon z rybackich sieci
W kolekcji znalazły się m.in. okulary z organicznego octatu celulozy (ten materiał wykorzystuje od niedawna również jedna z pionierek eko-mody, Stella McCartney). Plecaki, kurtki i parki uszyto na nowo z użyciem Econylu – nylonu poddanemu recyklingowi, pozyskiwanego m.in. ze starych sieci rybackich, skrawków materiałów i przemysłowego plastiku (w ubiegłym roku Econylon wykorzystała również Prada).
Oprócz ReBurberry brytyjski dom mody zadba też o transparentność. W kluczowych kategoriach pojawią się metki, podkreślające „pozytywne atrybuty”, takie jak użycie organicznej bawełny, materiałów z recyklingu, działania na rzecz ograniczenia emisji węgla przy produkcji czy inicjatywy na rzecz wsparcia pracowników.