Burberry chce być jeszcze bardziej ekologiczne

Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi brytyjska marka zaprezentowała nową kolekcję kapsułową, wykorzystującą nietypowe materiały, m.in. Econyl i octan celulozy.

Publikacja: 24.04.2020 19:11

Fot: Burberry/ Facebook

Fot: Burberry/ Facebook

Foto: Fot: Burberry/ Facebook

Burberry pod rządami Riccardo Tisciego konsekwentnie buduje wizerunek marki świadomej ekologicznie. W strategię wpisuje się też nowa kolekcja kapsułowa marki, ReBurberry, zawierająca 26 produktów z kolekcji na wiosnę/lato 2020 stworzonych przy użyciu nowych, bardziej zrównoważonych materiałów i technologii.

Nylon z rybackich sieci

W kolekcji znalazły się m.in. okulary z organicznego octatu celulozy (ten materiał wykorzystuje od niedawna również jedna z pionierek eko-mody, Stella McCartney). Plecaki, kurtki i parki uszyto na nowo z użyciem Econylu – nylonu poddanemu recyklingowi, pozyskiwanego m.in. ze starych sieci rybackich, skrawków materiałów i przemysłowego plastiku (w ubiegłym roku Econylon wykorzystała również Prada).

Oprócz  ReBurberry brytyjski dom mody zadba też o transparentność. W kluczowych kategoriach pojawią się metki, podkreślające „pozytywne atrybuty”, takie jak użycie organicznej bawełny, materiałów z recyklingu, działania na rzecz ograniczenia emisji węgla przy produkcji  czy inicjatywy na rzecz wsparcia pracowników.

Ambitne cele na 2022 rok

Burberry swoją nową, proekologiczną agendę zaczęło wdrażać już w 2017 roku, nie obyło się jednak bez potknięć. W lipcu 2018 roku media ujawniły, że firma rocznie pali niesprzedane produkty o wartości przekraczającej 150 milionów złotych. Na Burberry spadła lawina krytyki, nie zabrakło też oskarżeń o greenwashing – czyli wykorzystywanie wizerunku marki „świadomej” do ukrywania faktycznie szkodliwych działań.

Marka przyznała się do błędu i zrezygnowała z niszczenia ubrań już dwa miesiące później, tuż przed przyjściem na stanowisko Ricardo Tisciego, wcześniej pracującego dla Givenchy. Już po tym transferze marka zrezygnowała z używania naturalnych futer, zorganizowała pierwszy „bezemisyjny” pokaz na tygodniu mody w Londynie, kontynuuje także wprowadzanie stategii, zakładającej neutralność węglową do 2022 roku.

Burberry pod rządami Riccardo Tisciego konsekwentnie buduje wizerunek marki świadomej ekologicznie. W strategię wpisuje się też nowa kolekcja kapsułowa marki, ReBurberry, zawierająca 26 produktów z kolekcji na wiosnę/lato 2020 stworzonych przy użyciu nowych, bardziej zrównoważonych materiałów i technologii.

Nylon z rybackich sieci

Pozostało 84% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady