Szukaj

Rośnie gigant: chińska firma skupuje marki luksusowe z UE

Sergio Rossi, słynny włoski producent obuwia, ma nowego właściciela. Włosi dołączają do innych znanych europejskich firm, które trafiły pod skrzydła Fosun Fashion Group, chińskiego koncernu przejmującego kontrolę nad europejskimi markami luksusowymi.

Na europejskim rynku mody pojawił się nowy gracz, który ma ochotę na spektakularne przejęcia – i wyjście poza rynki azjatyckie, na których skupiał się dotychczas. Jak poinformował serwis WWD, chińska firma Fosun Fashion Group kupiła od domu inwestycyjnego Investindustrial 100 procent udziałów w produkującej obuwie włoskiej firmie Sergio Rossi. W komunikacie dotyczącym przejęcia Chińczycy chwalą się, że są jedną z pierwszych chińskich firm, które zdecydowały się na stworzenie globalnego koncernu obecnego w świecie mody luksusowej. Jakie marki udało się dotąd przejąć Chińczykom i jakie będą ich kolejne kroki?

Czytaj też: Włoskie marki luksusowe łączą siły. Powstanie nowa potęga?

Wśród marek, które do tej pory kupiła Fosun Fashion Group, znajdziemy m.in. Lanvin – znany francuski dom mody o ponad stuletniej historii, który po przejęciu świetnie radzi sobie w chińskich mediach społecznościowych. Chińczycy kontrolują też włoską firmę Caruso, specjalizującą się w modzie męskiej, cenionego austriackiego producenta bielizny i dodatków Wolford czy amerykańską firmę St. John, w której ofercie dominuje dzianina dla kobiet. Chińczycy już zapowiedzieli, że fabryki oraz wyspecjalizowani pracownicy Sergio Rossi będą pracować również nad częścią projektów dla pozostałych marek w portfolio. Zapowiedziano też pracę nad wspólnymi kolekcjami marek kontrolowanych przez Fosun Fashion Group.

Czym jest ten wciąż dość anonimowy dla Europejczyków nabywca firmy Sergio Rossi, cieszącej się w dużą renomą i mającej na koncie projekty przygotowane dla Gucci, Bottegi Venety czy Saint Laurent? Fosun Fashion Group ma siedzibę w Szanghaju. Firma powstała w 2017 roku, a już rok  później dokonała pierwszego głośnego zakupu, czyli przejęcia domu mody Lanvin.  Tak mocne wejście FFG zawdzięcza osadzeniu w większej strukturze, firma wchodzi bowiem w skład Fosun International, jednego z największych chińskich przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach i zarazem jednej z 500 największych firm świata wg „Forbesa”.

Koncern ten działał do tej pory na wielu obszarach – od turystyki, przez sport, gastronomię i branżę farmaceutyczną. Rozwój Fosun Fashion Group jest z kolei odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie Chińczyków na luksusową modę. FFG nawiązało niedawno strategiczną współpracę z firmą Baozun, dostarczającą rozwiązań e-commerce dla wielu zachodnich marek, próbujących wejść na rynek chiński – m.in. Starbucksa czy Nike, co pokazuje, że mimo globalnych ambicji FFG doskonale zdaje sobie sprawę, że to właśnie rynek chiński jest kluczowy dla całego sektora luksusowego.

Zamknij
Zamknij