Szukaj

Raport: jak Polki dbają o włosy? Najbliżej nam do Bułgarek

Nowy raport Cosmetify pokazuje, jak w 2021 roku wyglądają trendy w świecie fryzur oraz pielęgnacji włosów. To badanie przynosi zaskakującą obserwację: Polki o pielęgnacji włosów myślą inaczej niż kobiety Europy Zachodniej: Francuzki, Niemki czy Włoszki. Najbliżej nam do Węgierek, Litwinek – czy Bułgarek.

Jakie fryzury chcieliśmy nosić, gdy salony fryzjerskie były zamknięte lub na wizyty trzeba było się umówić z kilkutygodniowym wyprzedzeniem? Odpowiedź na pytanie o to, jak wyglądała pandemia z tej perspektywy przynosi „The Hair Report 2021”, przygotowany przez porównywarkę cenową Cosmetify.

Jak wynika z publikacji, w ubiegłym roku najpopularniejszą fryzurą był „mullet”, fryzura „unisexowa”, którą nosić mogą zarówno kobiety jak i mężczyźni. Taką fryzurę niegdyś spopularyzowały gwiazdy lat 80., a ostatnio przypomniała o niej Miley Cyrus. Właśnie informacji o tej fryzurze, zdaniem Cosmetify, najczęściej szukano w ubiegłym roku w sieci.

Ten trend nie zawojował jednak całego świata w równym stopniu. Każdy region ma bowiem swoją specyfikę, na mapie trendów fryzjerskich widać spore regionalizmy. Inne stylizacje wybierają Skandynawki, inne Francuzki czy Włoszki, inne Rosjanki czy Ukrainki, a zupełnie inne – kobiety Europy Środkowej. Od Bułgarii i Chorwacji po Litwę rozciąga się bowiem pas ombre, czyli rozjaśniania końcówek. Jeśli chodzi o trendy w świecie fryzur, Trójmorze istnieje i ma się bardzo dobrze. 

Czytaj też: Najsilniejsza marka kosmetyczna świata pochodzi z Brazylii

Zestawienie przygotowane w oparciu o częstotliwość wyszukania konkretnych fryzur w Google pokazuje, że Europa Środkowa pozostała obojętna też wobec innych trendów, które w ostatnich latach dominowały w pozostałych częściach naszego kontynentu. Oprócz mody na „mullet” najpopularniejsze w ubiegłych miesiącach były loki (jak zauważa Cosmetify – bezpieczne rozwiązanie dla wydłużających się z każdym tygodniem lockdownu włosów) oraz moda na fryzurę w stylu brytyjskich modów czy The Beatles, do jej renesansu przyczynili się w ostatnich latach m.in. członkowie boysbandu One Direction. Najszybciej wg raportu rosła w ubiegłym roku popularność „grzywki-firanki”. Kiedyś w ten sposób strzygła się Brigitte Bardot, ostatnio ten styl stał się znakiem rozpoznawczym między innymi modelki Alexy Chung.

W naszym regionie najpopularniejszym trendem w dziedzinie pielęgnacji włosów okazało się wspomniane ombre, czyli rozjaśnianie końcówek. Właśnie zainteresowanie ombre to cecha, która łączy kobiety z naszego regionu – od krajów bałtyckich po Bałkany. Poza naszym regionem ombre cieszy się zainteresowaniem także na Kaukazie (Armenia, Azerbejdżan) i w Azji Środkowej (Uzbekistan, Turkmenistan). W Europie Zachodniej (Francja, Hiszpania) z kolei największe zainteresowanie budziła grzywka zaczesana na bok, w Wielkiej Brytanii była to wspomniana „grzywka–firanka”. 

Jeśli chodzi o fryzurę w stylu „mullet”, nie tylko gwiazdy pop odpowiadają za przebicie się tego do głównego nurtu. Ostatnie lata przyniosły też wysyp influencerów, którzy dzięki kanałom na Youtube czy TikToku docierają do milionów odbiorców – i sami zarabiają miliony dolarów. Trudno jednak spodziewać się, by posty Negin Mirsalehi, Brada Mondo czy Sarah Angius, czyli trójki najbardziej wpływowych influencerów wg Cosmetify, wywierały tak znaczący wpływ na fryzury na świecie, jak Jennifer Aniston. Fryzura, którą aktorka nosiła w serialu „Przyjaciele” została nawet nazwana „The Rachel”, a ten rodzaj uczesania jest dziś najpopularniejszy w 14 krajach świata, podobnie jak ombre.

Cosmetify przeanalizowało też trendy w wyszukiwarce pod kątem najpopularniejszych marek, zajmujących się produkcja kosmetyków i sprzętu do pielęgnacji włosów. W pierwszej piątce tych, których wynikom dobrze przysłużyły się miesiące pandemii, znajdziemy Olaplex (znaną z kosmetyków do pielęgnacji po koloryzacji fryzury), producenta suszarek Dyson Hair, producenta maszynek do strzyżenia Wahl oraz oferujące pełne gamy kosmetyków dla kobiet i mężczyzn firmy Revlon i Redken. Najszybszy wzrost w ostatnich miesiącach notowała marka Curlsmith, której pomogło coraz większe zainteresowanie kosmetykami wegańskimi.

Zamknij
Zamknij