Wydłużenie życia produktu, a co za tym idzie – ograniczenie ilości odpadów i konsumpcji – to dziś jeden z najpopularniejszych pomysłów marek odzieżowych na zaprezentowanie się w sposób bardziej ekologiczny. To szczególnie ważne w przypadku wielkich firm, notujących rekordowe wyniki sprzedaży i znajdujących się na czele najbardziej wartościowych marek świata – jak Ikea czy Nike. Producent obuwia w części swoich sklepów w USA wprowadził pilotażowo usługę odnawiania i ponownej sprzedaży używanych butów. Ta usługa w tym roku ma zostać rozszerzona na kolejne kraje.
Nike Refurbished: do sklepów trafią buty używane
Nike Refurbished to rozwiązanie, w ramach którego ponownie sprzedawane zwrócone przez klientów w ciągu 60 dni od zakupu. Oddana do sklepu para jest klasyfikowana do jednej z trzech kategorii – butów noszonych krótko, z niewielkimi usterkami, butów noszonych trochę dłużej i tych, które mają niewielkie wady przeoczone w czasie produkcji. Pracowników Nike’a przywracają obuwie do stanu jak najbardziej zbliżonego do butów fabrycznie nowych, po czym z powrotem trafiają na sklepowe półki.