Zniknięcie Bottegi Venety, słynnego włoskiego domu mody, z Instagramu, było zaskakującym posunięciem – marki modowe z reguły chcą być jak najbliżej swoich potencjalnych klientów. Jakie były powody takiej decyzji? Nowe światło rzuca komentarz Francois-Henriego Pinaulta, prezesa włoskiej grupy Kering, do której należy Bottega Veneta.
Dlaczego Bottega Veneta zamknęła konto na Instagramie? Szef firmy wyjaśnia powody tej decyzji
Pinault przy okazji ogłoszenia wyników firmy za czwarty kwartał 2020 roku, odniósł się też do powodów usunięcia konta marki Bottega Veneta z Instagramu. Według niego chodziło przede wszystkim o to, by lepiej pozycjonować względem siebie marki należące do Keringa (są wśród nich między innymi Gucci, Saint Laurent czy Balenciaga) i nie powtarzać tej samej strategii. „Bottega Veneta ma bardzo dobre pozycjonowanie już od lat. Teraz jedynie je wzmacniamy” – powiedział Pinault. Czy to oznacza, że w wyniku nowej strategii Bottega Veneta zamilknie w najbliższych latach? Pinault przekonywał, że nic podobnego nie nastąpi.
Bottega Veneta od tej pory w znacznie większym stopniu skupi się na fanach i ambasadorach. Będzie dostarczać im materiały, o których będą mogli rozmawiać w serwisach społecznościowych. To oni będą przemawiać w imieniu tej marki” – powiedział Francois-Henri Pinault.
Czytaj też: Bottega Veneta: ta marka to fenomen rynku mody
Po zniknięciu Bottegi Venety z Facebooka, Instagrama i innych serwisów, zastąpiły ją liczne profile prowadzone przez wielbicieli marki. Komentując decyzję Pinault przypomniał, że wiele marek Kering, jak Gucci, Saint Laurent czy Alexander McQueen wykorzystuje inną strategię do komunikowania się z odbiorcą, odpowiadającą jej profilowi. Porównał też wybór zarządzanej przez Daniela Lee marki do pomysłu Balenciagi, która od 2018 roku publikuje na swoim Instagramie kontrowersyjne, wyglądające na dość przypadkowe i stworzone przez użytkowników zdjęcia pozbawione opisów.