Gry wideo to dziś jedna z najbardziej demokratycznych rozrywek na świecie – gra w nie ponad 2,5 miliarda ludzi. Ta zróżnicowana grupa jest też wg przedstawicieli firmy Ikea jedną z najbardziej zaniedbanych, jeśli chodzi o potrzeby dotyczące mebli i wyposażenia wnętrz. Szwedzki gigant firma przygotowała dla nich nową grupę produktów, w których przygotowaniu pomogła Republic of Gamers, spółka należąca do marki Asus, produkująca zaawansowany technologicznie sprzęt przeznaczony dla graczy.
Czytaj też: Trendy 2021 roku: tak pandemia zmienia wnętrza naszych domów
Nowa oferta obejmie 30 produktów, wśród których znajdują się m.in. biurka, krzesła, komody, a także szereg akcesoriów – od poduszki pod szyję po myszy komputerowe czy uchwyty na kubki. W sumie powstało sześć nowych rodzin produktów, z czego jedna – Uppspel – została przygotowana w całości z ekspertami z ROG, a pozostałe pięć – w oparciu o wskazówki i wiedzę pozyskaną w ramach współpracy.
Fot: materiały prasowe
Celem współpracy jest też zmiana pokutującego stereotypu o grach jako rozrywce, której częściej oddają się mężczyźni. „Potrzeby miliardów graczy na całym świecie są bardzo zróżnicowane, podczas gdy istniejąca oferta jest techniczna i często postrzegana jako zmaskulinizowana pod względem designu, mimo że około 46% graczy to kobiety. Uważamy, że jest wiele do zrobienia, aby zdemokratyzować doświadczenia gamingowe”- mówi Ewa Rychert, Global Business Leader of Workspace w Ikei.
Fot: materiały prasowe