Gwiazdor NBA chce być jak Jordan: rusza nowa marka sportowa

Zacieśnienie współpracy między Under Armour i Stephenem Currym, graczem Golden State Warriors, trzykrotnym mistrzem NBA, ma pomóc Under Armour w dotarciu do młodych klientów.

Publikacja: 11.12.2020 14:43

Gwiazdor NBA chce być jak Jordan: rusza nowa marka sportowa

Foto: sukces.rp.pl

Pod koniec listopada jeden z najlepszych koszykarzy XXI wieku, Stephen Curry oraz marka Under Armour ogłosili wspólnie stworzenie nowej marki – Curry Brand. To ukoronowanie siedmioletniej współpracy i zarazem pomysł przywołujący naturalne skojarzenie z Nike i marką Jordan, bijącą rekordy popularności nie tylko wśród kolekcjonerów butów sportowych.

Marka Curry Brand, która wystartowała na początku grudnia i jeszcze przed świętami będzie prezentować kolejne produkty z kolekcji, ma być dla Under Armour ratunkiem i próbą przyciągnięcia młodych odbiorców. Obecnie nie jest z tym najlepiej.

Czytaj też: Lewis Hamilton przegrał przed sądem z marką zegarków… Hamilton

Nike w ubiegłej dekadzie pozostawało ulubioną marką młodych ludzi. Tymczasem Under Armour, w niedawno wydanym raporcie „Taking Stock with Teens”, razem z Ralphem Laurenem, Michaelem Korsem czy Vineyard Vines w gronie marek, które dla młodych klientów z Pokolenia Z mają coraz mniejsze znaczenie. Dla porównania – marka Jordan w 2019 roku roku miała przychód na poziomie 3 miliardów dolarów, Under Armour – 4,5 miliarda, a Nike – 37,5 miliardy dolarów.

Curry ma być dla Under Armour kołem ratunkowym, które odmłodzi i uatrakcyjni wizerunek marki. Na podobnej zasadzie GAP zaprosiło do współpracy Kanye Westa. Stephen Curry, gwiazdor Golden State Warriors, stanie się udziałowcem firmy, poza promocją nowych produktów, w tym kolekcji dla kobiet czy butów golfowych, w ramach Curry Brand ma zająć się także tworzeniem programu dla młodych sportowców.

W ciągu pierwszych 5 lat pracy Stephena Curry’ego ma powstać co najmniej 20 obiektów sportowych, dodatkowe szkolenia ma przejść 15 tysięcy trenerów w USA, a łącznie program ma dotrzeć do ponad 100 tysięcy młodych graczy ze Stanów Zjednoczonych.

„Chcę teraz zrewanżować się za wsparcie, które otrzymałem od społeczności w Oakland” – powiedział Curry, który niedawno przekazał 35 tysięcy maseczek dla młodych sportowców z okolic Oakland i zainicjował odnowienie jednego z boisk koszykarskich.

Marka Stephena Curry’ego, jeśli chce rywalizować z marką Jordan, będzie potrzebowała sporo czasu, by zbudować mocną pozycję w świecie sportu. Jordan ma wsparcie nie tylko w postaci gwiazdora Chicago Bulls, w ostatnich latach kontrakty z tą marką podpisali m.in. Russell Westbrook, Jatson Tatum, Chris Paul oraz bodaj największa nadzieja NBA  ostatnich lat – Zion Williamson.

Pod koniec listopada jeden z najlepszych koszykarzy XXI wieku, Stephen Curry oraz marka Under Armour ogłosili wspólnie stworzenie nowej marki – Curry Brand. To ukoronowanie siedmioletniej współpracy i zarazem pomysł przywołujący naturalne skojarzenie z Nike i marką Jordan, bijącą rekordy popularności nie tylko wśród kolekcjonerów butów sportowych.

Marka Curry Brand, która wystartowała na początku grudnia i jeszcze przed świętami będzie prezentować kolejne produkty z kolekcji, ma być dla Under Armour ratunkiem i próbą przyciągnięcia młodych odbiorców. Obecnie nie jest z tym najlepiej.

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie