Amerykańska marka Pagerie zaprezentowała swoją debiutancką kolekcję, Sahara. Marka w całości skupia się na luksusowej odzieży dla zwierząt domowych – szelki, obroże i smycze, produkowane są w tej samej garbarni, w której powstają ikoniczne torebki Hermes Birkin. Marka wykorzystuje do produkcji francuską skórę o piaskowym odcieniu i stal szlachetną.
„Zawsze wydawało mi się dziwne, kiedy widziałam nieskazitelnie ubranych ludzi z psem, który na na sobie jaskrawoczerwoną plastikową smycz z zoologicznej sieciówki” – powiedziała w rozmowie z serwisem Dezeen założycielka Pagerie, Mandy Madden Kelley. „Nasze zwierzęta domowe są odzwierciedleniem i przedłużeniem nas samych, dlatego zdałam sobie sprawę z istnienia rynkowej niszy”.
Kelley . nawiązuje do wspólnych cech jej produktów i torebek Hermes Birkin. Jej zdaniem obroże Pagerie odpina i zapina się równie płynnie jak słynną torebkę.
O tym, że w kolekcji Sahara znalazły się produkty z wyższej półki, świadczą też ceny. Za najtańszą obrożę należy zapłacić 380 dolarów (ok. 1450 zł), najdroższa uprząż Babbi to już wydatek rzędu 720 dolarów (ok. 2750 zł).