Jak zauważają autorzy raportu, w czasie pandemii marki modowe po raz kolejny skorzystały na współpracy, powołując do życia nowe „kolaboracje” i kontynuując dotychczasowe. Prada i Adidas oraz Valentino i Levi’s udowodniły, że najlepsze połączenia to takie, które łączą nieco odmienne światy i pozwalają dostrzeć do nowego klienta. Podobnie było z kolaboracją Dior i Jordan, z której pochodzi najczęściej wyszukiwany produkt w kategorii męskiej – czyli sneakersy Dior x Nike Air Jordan 1 High OG.
Jednak jeśli chodzi o buty, w minionym kwartale buty sportowe cieszyły się nieco mniejszym zainteresowaniem niż zwykle, a więcej uwagi poświęcano sandałom (Birkenstock Boston na 2 miejscu), kapciom (UGG Scuff Deco) czy masywnym, skórzanym butom na nadchodzącą zimę (Prada). Kobiety, oprócz loafersów Prady, poszukiwały nowych skórzano-gumowych butów Bottega Veneta.
Tegoroczne lato w wielu krajach upływało pod znakiem kwarantanny czy lockdownu spowodowanego przez pandemię, dlatego wiele marek próbowało dostosować się do tych zmieniających się trendów. Loewe wypuściło serię zapachów do stosowania w domu (w czasie pandemii klienci rzadziej sięgają po perfumy), a Versace promowało kolekcję szlafroków.
Nie chodziło jedynie o produkty. Marki starały się dotrzeć ze swoim przekazem do klientów spędzających więcej czasu w domach, a mniej – w sklepach. Tegoroczny internetowy pokaz nowej kolekcji Gucci został wyświetlony 35 milionów razy. To rekordowy wynik w historii tej marki. Z kolei Jacquemus zorganizował „pandemiczny” pokaz nowej kolekcji na polu pod Paryżem. Innowacyjna formuła wzbudziła ogromne zainteresowanie w mediach społecznościowych.
Tegoroczne improwizowane pokazy mody odbywały się w atmosferze niepewności. Ich twórcy, poszukując nowej formuły, jeszcze mocniej podkreślali rolę video w komunikacji. Nie chodzi tylko o transmisje na żywo – do łask wrócił też stary dobry teledysk, wykorzystywany w kampaniach Hermes czy Gucci.
Film Beyonce „Black is King” pomógł w wyniesieniu na szczyt Marine Serre, której marka znalazła się w pierwszej dwudziestce zestawienia Lyst, pośród takich gigantów jak Burberry, Balenciaga czy Fendi, a jej bluzka z księżycowym wzorem była poszukiwana niemal równie często jak torebka Telfara – raport Lyst informuje, że odnotowano wzrost zainteresowania w wysokości ponad 400 procent.