Szukaj

Moda 2019. Jak to było?

Paris Fashion Week Autumn/Winter 2019/2020 - Off-White - Catwalk Featuring: Bella Hadid, Gigi Hadid, Karlie Kloss, Virgil Abloh Where: Paris, ?le-de-France, France When: 28 Feb 2019 Credit: First View/Cover Images **Not available for publication in USA**

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Producenci i sprzedawcy wszelakich dóbr dzielą się informacjami, co było najbardziej pożądanym towarem w ich kategoriach. Globalna wyszukiwarka produktów z kategorii mody Lyst przygotowała raport podsumowujący 2019 rok, w którym znajdziemy must-have’y mijającego roku.

Co roku marka Lyst przygotowuje podsumowanie tego, co w modzie on-line piszczy. W zestawieniu za rok 2019 wskazano, jakie były najmocniejsze trendy w modzie, produkty zdobywające popularność na zasadzie virali, najgorętsze brandy, ale także doceniono najbardziej udane współprace pomiędzy markami. A wszystko to wkomponowano w przejrzysty i pomocny przewodnik po świecie mody. Tegoroczny raport potwierdza jeszcze większy wpływ stylu ulicznego na trendy i to właściwie we wszystkich kategoriach.

Foto: EN

Co więc w 2019 roku było na topie? Na podstawie danych zebranych na potrzeby raportu okazało się, że najczęściej wyszukiwanymi produktami jednego brandu były te, które oferowała marka OFF-WHITE, czyli firma modowa założona w 2012 roku przez DJ-a i projektanta Virgula Abloha.

Z kolei marki Bottega Veneta, Pyer Moss i Telfar okrzyknięto przełomowymi w tym roku, a Marine Serre wskazano jako brand, który koniecznie trzeba obserwować w 2020 roku. Najlepszymi współpracami dwóch marek okazały się kolaboracje Virgil Abloh x IKEA, na równi ze wspólnymi przedsięwzięciami Sacai x Nike oraz Supreme x Stone Island. Natomiast produkty z charakterystycznym wzorem przygotowanym przez Zucca dla Fendi były najbardziej pożądanym produktem w minionym roku. 

Foto: mat. pras.
Lyst w raporcie wskazuje także, że klienci wydali w tym roku średnio prawie 200 dol. na parę trampek, co oznacza potężny – aż 39-procentowy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Ponadto wzrosła także średnia cena za koszulkę – aż o 16 proc. do 67 dol. Autorzy raportu zwrócili także uwagę na „255-procentowy wzrost w sprzedaży dóbr luksusowych”, co idzie w parze z analogicznym raportem platformy zajmującej się dystrybucją produktów luksusowych The RealReal. Ciekawym wnioskiem płynącym z raportu jest również ten, że klienci mają na uwadze trwałość produktów, która ma współgrać z przyszłością naszej planety – widać to chociażby w fakcie wzrostu o 52 procent produktów z hasłem „organiczna bawełna”.

Podsumowanie, które przygotowała firma Lyst, wskazuje także osoby, które kreują trendy i mają wielki wpływ na świat mody. W 2019 roku takimi osobami były aktorka Zendaya, którą można podziwiać m.in. w reklamie perfum Euphoria, a także wokalistka Billie Eilish. 

Zamknij
Zamknij