Szukaj

Gucci, Prada, TikTok: po co domy mody się w to bawią?

Amerykańskie władze walczą z TikTokiem, ale dla marek modowych ten serwis to żyła złota, gwarantująca dotarcie do młodych klientów z „Generacji Z”. Trwający właśnie miesiąc mody na TikToku potwierdza, że branża mody potrzebuje tego serwisu, by się rozwijać

Tygodnie mody w 2020 roku z konieczności odbywają się w okrojonych, hybrydowych formatach. Dlatego powstają kolejne inicjatywy, które mają wypełnić lukę w modowym kalendarzu, takie jak nowy serwis Amazona czy internetowe eksperymenty Gucci.

Swoje wydarzenie dla świata mody stworzył też TikTok. Choć serwis, za sprawą ultimatum Donalda Trumpa, może mieć problemy z prowadzeniem działalności na kluczowym dla branży rynku amerykańskim, to o losy Tik Tok Fashion Month można być spokojnym. Chętnych do wzięcia udziału w tym przedsięwzięciu nie brakowało.

Czytaj też: Trump blokuje TikToka. To fatalne wieści dla branży luksusowej

Miesiąc mody na Tiktoku. Dlaczego marki luksusowe chcą być obecne w tym serwisie?

Wydarzenie, w którym biorą udział m.in. Louis Vuitton czy Saint Laurent, wystartowało 11 września i potrwa do 8 października. W ramach wirtualnych pokazów zaprezentowane zostaną nowe kolekcje marek, a do sprzedaży w serwisie trafią ekskluzywne „dropy” oraz kolekcje kapsułowe przygotowane z myślą o TikToku.

@louisvuitton

##LVMenSS21. Finale from Virgil Abloh’s traveling Louis Vuitton collection.

♬ son original – louisvuitton

W ciągu miesiąca będą prezentowane dwa pokazy tygodniowo. Oprócz wspomnianych już marek na platformie swoje nowe kolekcje zaprezentują też Puma, Alice+Olivia oraz JW Anderson, firma, która wakacyjnemu viralowi, polegającemu na stworzeniu projektu przypominającego kolorowy kardigan Harry’ego Stylesa, zawdzięcza setki tysięcy wyświetleń na Tik Toku, a co za tym idzie – rosnącą rozpoznawalność w gronie młodych klientów.

W czasie „immersyjnego” miesiąca mody nie zabraknie też gwiazd TikToka, takich jak Wisdom Kaye czy Ariam. Niektórzy zadebiutują również na wybiegu w czasie finałowej gali, którą poprowadzi Nick Tangorra – 22-letni piosenkarz, który sukces także zawdzięcza TikTokowi, popularnemu wśród przedstawicieli Generacji Z.

Nie wiadomo, czy Amerykanie będą mogli śledzić całe wydarzenie. Ultimatum, które postawił amerykański prezydent właścicielowi serwisu, firmie ByteDance, wymusza na niej sprzedaż swoich amerykańskich operacji nowym właścicielom do 20 września. W poniedziałek ogłoszono, że z walki o przejęcie serwisu zrezygnował Microsoft, a amerykańskim partnerem TikToka zostanie firma Oracle.  Przed wprowadzoną w USA blokadą, z TikToka korzystało ponad 100 milionów użytkowników.

To może cię zainteresować: Moda wirtualna: te ubrania nie istnieją, a mimo to kosztują majątek
Zamknij
Zamknij