Szukaj

„Te wegańskie buty nie uratują Ziemi”: Adidas mówi wprost

Adidas, niemiecki potentat w produkcji ubrań i butów sportowych, stworzył limitowaną kolekcję butów „wegańskich”. Umieścił na nich szczery przekaz do swoich klientów

Moda wegańska to coraz powszechniejsze zjawisko. Firmy odchodzą od stosowania skór zwierzęcych na rzecz innych materiałów,  czasem sięgają po skórę syntetyczną, czasem używają materiałów z recyklingu

Czytaj też: Adidas i Allbirds opracują najbardziej ekologiczne buty na świecie

Firma Nike niedawno promowała swoją innowacyjną kolekcję Space Hippie. Buty, które ją tworzą, w znacznym stopniu wykonano z odpadów. Ich podeszwy to konglomerat materiałów, w którym zatopiono fragmenty gumowych odpadów. Coraz więcej firm wykorzystuje taki model działania, używając materiałów z recyklingu oraz poszerzając ofertę produktów „mody wegańskiej„.

Adidas też nawiązuje do tego trendu, ale postanowił postawić na szczerość w dialogu z klientami, by nie mieli złudzeń, że można zmienić świat, kupując takie, a nie inne produkty.

Adidas i moda wegańska

Najnowszą kolekcję kapsułową Adidasa tworzą trzy klasyczne sneakersy tej firmy: Superstar, Stan Smith i Continental 80. Ich cholewki wykonano w całości ze skóry wegańskiej, wyściółka butów wykonana jest w stu procentach z materiału pochodzącego z recyklingu. Podeszwa to w 90 procentach naturalny kauczuk, a reszta pochodzi z recyklingu. Dodatkowo model Continental 80 w podeszwie ma warstwę wykonaną z alg. 

Buty z tej wegańskiej kolekcji podano w wersji bardzo minimalistycznej. Dominuje biel z niewielkimi akcentami kolorystycznymi. Tym lepiej widać umieszczony w okolicy pięty napis: „Te buty nie uratują planety”.

Buty Adidas Continental 80 w wersji wegańskiej
Model Continental 80 z wegańskiej kolekcji kapsułowej Adidasa. Fot: materiały prasowe

Adidas jako pierwszy z gigantów rynku odzieży sportowej pozwala sobie na taką otwartość w komunikacji z konsumentami. Napis na butach to postawienie sprawy jasno: moda wegańska to ważna i potrzebna zmiana, ale kupując te, czy inne produkty nie uda się zahamować zmian klimatycznych. Świadome wybory konsumentów to jedno, przeciwdziałanie katastrofie klimatycznej – to coś zupełnie innego.

Zamknij
Zamknij