Polska pokochała catering dietetyczny. Z czego wynika sukces diet pudełkowych?
JAKUB KUKUŁA: Dieta pudełkowa w Polsce jest fenomenem na skalę światową. Na Zachodzie funkcjonuje kilka dużych firm z tego segmentu, ale zazwyczaj działają jedynie w największych miastach i dziennie przygotowują nie więcej niż kilkaset zamówień. Kiedy pięć lat temu stworzyłem firmę Kukuła Healthy Food, moda na bycie fit była już bardzo wyraźna. Powstawało mnóstwo siłowni, ale dostęp do zdrowych posiłków był ograniczony, co znacząco wpłynęło na sukces cateringu dietetycznego. Polacy pokochali dietę pudełkową i co najważniejsze – mają zaufanie do tego typu usług.
Zaufanie ma teraz szczególne znaczenie. Jakie zmiany w firmie wymusiła pandemia?
JK: Pracownicy od początku istnienia firmy pracują w odzieży ochronnej, w rękawiczkach i maskach. Dostawy wjeżdżają osobną windą towarową, więc produkcja nie ma kontaktu z dostawcami. Od czasu wybuchu pandemii jeszcze bardziej zaostrzyliśmy procedury bezpieczeństwa. Załoga została podzielona na dwie grupy, by zmiany nie miały ze sobą kontaktu. Po każdej zmianie następuje dezynfekcja. Ponadto dwa razy dziennie mierzymy temperaturę wszystkim pracownikom.
Jak wygląda przygotowanie programów dietetycznych?