Reklama
Rozwiń

Kukuła Healty Food: dieta uszyta na miarę

Catering dietetyczny to polska specjalność. Jak odnieść sukces na rynku? Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel marki Kukuła Healthy Food, znalazł sposób: słuchanie potrzeb klientów

Publikacja: 27.11.2020 14:35

Kukuła Healty Food: dieta uszyta na miarę

Foto: Fot: materiały prasowe

Polska pokochała catering dietetyczny.
Z czego wynika sukces diet pudełkowych?


JAKUB KUKUŁA: Dieta pudełkowa w Polsce jest fenomenem na skalę światową. Na Zachodzie funkcjonuje kilka dużych firm z tego segmentu, ale zazwyczaj działają jedynie w największych miastach i dziennie przygotowują nie więcej niż kilkaset zamówień.
Kiedy pięć lat temu stworzyłem firmę Kukuła Healthy Food, moda na bycie fit była już bardzo wyraźna. Powstawało mnóstwo siłowni, ale dostęp do zdrowych posiłków był ograniczony, co znacząco wpłynęło na sukces cateringu dietetycznego. Polacy pokochali dietę pudełkową i co najważniejsze – mają zaufanie do tego typu usług.

Zaufanie ma teraz szczególne znaczenie.
Jakie zmiany w firmie wymusiła pandemia?


JK: Pracownicy od początku istnienia firmy pracują w odzieży ochronnej, w rękawiczkach i maskach. Dostawy wjeżdżają osobną windą towarową, więc produkcja nie ma kontaktu z dostawcami. Od czasu wybuchu pandemii jeszcze bardziej zaostrzyliśmy procedury bezpieczeństwa. Załoga została podzielona
na dwie grupy, by zmiany nie miały
ze sobą kontaktu. Po każdej zmianie
następuje dezynfekcja. Ponadto dwa
razy dziennie mierzymy temperaturę wszystkim pracownikom.


Jak wygląda przygotowanie
programów dietetycznych?

Reklama
Reklama

JK: Mamy oddzielne kuchnie dla diet
specjalistycznych, takich jak bezglutenowa czy tarczycowa, oraz dla diet
indywidualnych. Jako jeden z nielicznych cateringów w Polsce jesteśmy członkiem Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, więc mamy regularne kontrole. Musimy spełniać rygorystyczne wytyczne, by nie utracić członkostwa. Bazujemy na sprawdzonych recepturach tworzonych przez naszych kucharzy i dietetyków.

Jaka jest rola szefa kuchni w całym procesie?

JK: Szef kuchni ustala całe menu i zajmuje się dietami bez wykluczeń. Do diet specjalistycznych i indywidualnych mamy kolejnych, dedykowanych kucharzy. Przy tworzeniu diet specjalistycznych, jak bezglutenowa czy tarczycowa, dodatkowo konsultujemy się z lekarzami i ekspertami w danej dziedzinie. Słuchamy też sugestii klientów. Dzięki nim w naszej ofercie znalazły się np. dieta ketogeniczna, SIRT oraz dieta wzmacniająca odporność.

Zdrowy styl życia to nie tylko dieta, ale też myślenie o ekologicznych kosztach naszych decyzji jako klientów. Jak państwo reagują na te potrzeby?

JK: Zamówienia przyjmujemy z jednodniowym wyprzedzeniem, więc wiemy dokładnie, ile produktów potrzebujemy. Przygotowujemy określoną liczbę posiłków, używamy dużych zbiorczych opakowań, więc generujemy mniej śmieci. Staramy się działać w zgodzie z filozofią „zero waste”. Nie marnujemy żywności, a klienci dostają zestawy zdrowych posiłków na cały dzień. Dbamy o najwyższą jakość i smak dań, by były zjadane przez klientów do końca.

Materiał powstał we współpracy z Kukuła Healthy Food

Polska pokochała catering dietetyczny.
Z czego wynika sukces diet pudełkowych?


JAKUB KUKUŁA: Dieta pudełkowa w Polsce jest fenomenem na skalę światową. Na Zachodzie funkcjonuje kilka dużych firm z tego segmentu, ale zazwyczaj działają jedynie w największych miastach i dziennie przygotowują nie więcej niż kilkaset zamówień.
Kiedy pięć lat temu stworzyłem firmę Kukuła Healthy Food, moda na bycie fit była już bardzo wyraźna. Powstawało mnóstwo siłowni, ale dostęp do zdrowych posiłków był ograniczony, co znacząco wpłynęło na sukces cateringu dietetycznego. Polacy pokochali dietę pudełkową i co najważniejsze – mają zaufanie do tego typu usług.

Reklama
Sponsorowane
Brioni Eau de Parfum: esencja włoskiego stylu dla mężczyzn
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Sponsorowane
Polki wolności mają głos przeciw depresji
Sponsorowane
50-lecie STUDIO teatrgaleria: ten jubileusz będzie stać pod znakiem maratonów
Sponsorowane
„Złota igła”: Helena Rubinstein Replasty Profiller, sekret kosmetycznej precyzji
Sponsorowane
Nowa kolekcja Pako Lorente: sprawdzamy, co będą nosić mężczyźni tej jesieni
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama