Jakie ambicje mają przedstawiciele najmłodszych pokoleń? Zdaniem ekspertów następują na tym polu fundamentalne zmiany. Nowe pokolenie konsumentów nie interesuje podążanie w życiu od jednego ważnego osiągnięcia do drugiego. Zamiast tego, stawia realizację prostszych, mniej wymagających celów, które da się osiągnąć w krótkim czasie.
„Treatonomia”: Antidotum młodych na niepewne czasy
W ubiegłym roku omawialiśmy raport pod tytułem „Future Consumer 2026”. Jego autorami są eksperci z firmy analitycznej WGSN. Publikacja podsumowywała wyłaniające się trendy konsumenckie, które są wynikiem klarujących się postaw młodego pokolenia.
Jego autorzy opisali grupę młodych konsumentów z generacji Z i Y, którą określili mianem „pokolenia małych celów”. Zamiast przez lata dążyć do osiągnięcia życiowych „kamieni milowych” na polu prywatnym i zawodowym, ci młodzi ludzie skupiają się na realizacji indywidualnych i niekoniecznie ambitnych celów – w każdym razie nie tych, których oczekuje od nich społeczeństwo.
Czytaj więcej
Kto zachowuje wiarygodność w dobie dezinformacji, polaryzacji poglądów i chaosu informacyjnego? Z...
Najnowszych danych, które potwierdzają tę tendencję, dostarczają eksperci z firmy analitycznej Kantar w swoim najnowszym raporcie pod tytułem „Marketing Trends 2026”. Podobnie jak rok temu analitycy z WGSN, teraz oni wyłonili kilka zjawisk, które będą kształtować rynek dóbr i usług.