Zdobyć dobre stanowisko w prestiżowej firmie, kupić mieszkanie i samochód, założyć rodzinę, a to wszystko przed 40-tką — takie cele przyświecały starszym pokoleniom. Zdaniem analityków sytuacja uległa zmianie w przypadku współczesnych młodych dorosłych: przedstawicieli generacji Z i młodych milenialsów. Odrzucają oni bowiem tradycyjną definicję sukcesu.
Drobne, ale możliwe do osiągnięcia sukcesy: tego chcą młodzi ludzie
Przez wiele dekad — a właściwie stuleci — definicja życiowego sukcesu było tak zwane ustatkowanie się, rozumiane jako zdobycie dobrej pracy, budowa majątku czy założenie rodziny. Inną drogą chcą podążać przedstawiciele pokolenia Z oraz młodzi milenialsi.
Czytaj więcej
Generacja Z stawia na bardziej minimalistyczny styl życia. Coraz częściej w odniesieniu do młodego pokolenia używa się pojęcia „podkonsumpcja”. Co oznacza to określenie?
Takie wnioski formuują eksperci z amerykańskiej firmy analitycznej WGSN zajmującej się analizą trendów. Swoje spostrzeżenia na temat klarujących się właśnie postaw młodych ludzi zawarli w najnowszym raporcie prognostycznym pod tytułem „Future Consumer 2026”.
Zdaniem ekspertów z WGSN przedstawiciele młodszych pokoleń nie chcą wchodzić w role ani realizować celów, jakich oczekuje od nich społeczeństwo. Dotyczy to zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego.