Oczy pracowników działów marketingu marek z różnych branż zaczynają kierować się w stronę przedstawicieli pokolenia Alfa, a więc dzisiejszych nastolatków i nastolatek.
Ci młodzi ludzie wyrastają na wpływowych influencerów, rośnie bowiem siła nabywcza ich rówieśników, dla których tworzą swoje treści w mediach społecznościowych.
Jakie cechy ma pokolenie Alfa?
Choć wielu obserwatorów wróżyło influencer marketingowi rychłą śmierć, to dla wielu marek młodzi ambasadorzy i ambasadorki wciąż stanowią bardzo ważny kanał promocji ich produktów i usług. Obecnie wśród ambasadorów marek dominują przedstawiciele i przedstawicielki pokolenia Z, a więc osoby urodzone po 1997 roku (czasem mówi się o roku 1995).
Czytaj więcej
Polskie miasta znalazły się na liście najbardziej luksusowych metropolii w Europie. W zestawieniu ujęto trzy polskie miasta. Które z nich okazało się najlepsze? Rozstrzygnięcie może wielu osobom wydać się zaskakujące.
Powód jest prosty: to właśnie młodzi ludzie stanowią najważniejsze grono klientów wielu marek. Rozglądając się za nowymi ubraniami, kosmetykami czy elektroniką, korzystają oni przeważnie z mediów społecznościowych, czyli tam, gdzie działają influencerzy.