Bentley, brytyjski producent luksusowych samochodów sportowych i limuzyn, zanotował spadek sprzedaży swoich aut. Jaka jest przyczyna takiej zmiany? Odchodzący prezes Bentleya, Adrian Hallmark, zaskoczył media odpowiedzią.
Bentley: ulubione limuzyny królowej Elżbiety II
Na samochód marki Bentley mogą pozwolić sobie tylko najbogatsi. Dość powiedzieć, że Bentley był ulubioną marką samochodów królowej Elżbiety II, a obecnie Bentleye wożą króla Karola III. Tymczasem w gronie zamożnych klientów brytyjskiej marki coraz mniej jest tych, którzy decydują się na kupno któregoś z ultraluksusowych aut ze słynnym skrzydlatym emblematem.
W ubiegłym roku Bentley sprzedał 13 560 swoich samochodów — o 11 procent mniej niż rok wcześniej. Jak podaje CNN, wartość sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Europie spadła odpowiednio o 18 i 15 procent. Spadek sprzedaży na podobnym poziomie zanotowano również na ważnym dla Bentleya rynku chińskim.
Czytaj więcej
Z europejskich miast coraz częściej znikają sklepy marek ze średniej półki, które kilka dekad tem...
Dlaczego tak się dzieje? Ustępujący ze stanowiska prezes koncernu Bentley Motors, Adrian Hallmark, ma na ten temat teorię. Jego zdaniem zamożni klienci rezygnują z kupna nowego Bentleya ze względu na rosnącą w ich gronie wrażliwość na coraz większe nierówności ekonomiczne w społeczeństwie.