Bentley, brytyjski producent luksusowych samochodów sportowych i limuzyn, zanotował spadek sprzedaży swoich aut. Jaka jest przyczyna takiej zmiany? Odchodzący prezes Bentleya, Adrian Hallmark, zaskoczył media odpowiedzią.
Bentley: ulubione limuzyny królowej Elżbiety II
Na samochód marki Bentley mogą pozwolić sobie tylko najbogatsi. Dość powiedzieć, że Bentley był ulubioną marką samochodów królowej Elżbiety II, a obecnie Bentleye wożą króla Karola III. Tymczasem w gronie zamożnych klientów brytyjskiej marki coraz mniej jest tych, którzy decydują się na kupno któregoś z ultraluksusowych aut ze słynnym skrzydlatym emblematem.
W ubiegłym roku Bentley sprzedał 13 560 swoich samochodów — o 11 procent mniej niż rok wcześniej. Jak podaje CNN, wartość sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Europie spadła odpowiednio o 18 i 15 procent. Spadek sprzedaży na podobnym poziomie zanotowano również na ważnym dla Bentleya rynku chińskim.
Czytaj więcej
Z europejskich miast coraz częściej znikają sklepy marek ze średniej półki, które kilka dekad temu stanowiły punkt odniesienia na rynku. Pozostają jedynie te tanie – i bardzo drogie. Z czego wynika ta zmiana?
Dlaczego tak się dzieje? Ustępujący ze stanowiska prezes koncernu Bentley Motors, Adrian Hallmark, ma na ten temat teorię. Jego zdaniem zamożni klienci rezygnują z kupna nowego Bentleya ze względu na rosnącą w ich gronie wrażliwość na coraz większe nierówności ekonomiczne w społeczeństwie.