Produkcja aut Rolls-Royce wstrzymana. Firma produkuje miód

Rolls-Royce wstrzymał na razie produkcję swoich luksusowych limuzyn, ale to nie oznacza, że w siedzibie firmy zamarła wszelka aktywność W pasiece Rolls-Royce’a wytwarzany jest miód.

Publikacja: 29.04.2020 16:43

Produkcja aut Rolls-Royce wstrzymana. Firma produkuje miód

Foto: sukces.rp.pl

„Najbardziej ekskluzywny miód świata”, jak o nim mówią, nie jest dostępny w sklepach – to prezent dla klientów marki oraz gości odwiedzających fabrykę. Przede wszystkim jednak „Rolls-Royce Honey” ma pomóc zwrócić uwagę świata na problem masowego wymierania pszczół na świecie, co w przyszłości może doprowadzić do katastrofy żywnościowej.

Czytaj też: „Dyskretny luksus” ma być odpowiedzią branży na czasy kryzysu

Brytyjskie imperium pszczół

W pasiece w Goodwood w hrabstwie West Sussex mieszka ok. ćwierć miliona pszczół miodnych. W doskonałym zdrowiu przetrwały one zimę, a teraz oblatują ponad pół miliona drzew, krzewów i dzikich kwiatów rosnących na 17-hektarowym terenie należącym do Rolls-Royce’a oraz porośnięty roślinnością „żywy dach” fabryki o powierzchni ponad 3 hektarów – największy tego typu dach w Wielkiej Brytanii.

""

sukces.rp.pl

W utworzonej w 2017 roku pasiece w Goodwood znajduje się 6 drewnianych uli. Każdy z nich zdobi tabliczka przygotowana przez rzemieślników odpowiadających na co dzień za personalizację samochów brytyjskiej firmy. Pięć uli nosi nazwę modeli samochodów Rolls-Royce’a – „Phantom”, „Wraith”, „Ghost”, „Dawn” oraz „Cullinan”. Szósty, na cześć statuetki zdobiącej maski samochodów Rolls-Royce, nosi nazwę „Spirit of Ecstasy”.

Rolls-Royce staje się bardziej eko

Spadek liczebności brytyjskich pszczół miodnych sprawił, że Rolls-Royce zaangażował się w akcję Bee Lines, która ma m.in. zachęcać rolników i posiadaczy ziemi do tworzenia nowych korytarzy kwiatowych w okolicach angielskiego Parku Narodowego South Downs. To jednak nie jedyna „zielona” akcja, w którą angażuje się słynna firma.

„W siedzibie firmy wykorzystujemy energię odnawialną, mamy system zarządzania deszczówką, stworzyliśmy też azyl dla dzikiego ptactwa. To stawia naszą fabrykę w Goodwood w czołówce najbardziej przyjaznych środowisku obiektówtego typu” – mówi Richard Carter, dyrektor ds. komunikacji Rolls-Royce’a.

""

sukces.rp.pl

Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami