Szukaj

Audi odkrywa karty: oto nowy elektryczny e-tron GT

Tak prezentuje się najnowszy elektryczny samochód Audi. To jeden z najważniejszych modeli niemieckiej marki ostatnich lat

Ostatnie lata to prawdziwa rewolucja w motoryzacji. Jeszcze niedawno samochody elektryczne były jedynie szalonymi prototypami albo wizjami niepoprawnych optymistów, którzy snuli swoje fantastyczne plany w oderwaniu o rzeczywistości. Samochody elektryczne były ekstrawagancją, motoryzacyjnym szaleństwem lub ciekawostką. Te czasy mamy za sobą. Motoryzacja w ostatnich latach mocnym krokiem weszła w epokę elektromobilności, a wizja pożegnania „brudnej” technologii spalinowej wydaje się bliska realizacji.

Audi RS e-tron GT
fot: materiały prasowe

Jeśli ktokolwiek miał jeszcze wątpliwości, że samochody elektryczne to nie tylko „konik” Elona Muska, ale trend, który zmienia oblicze przemysłu motoryzacyjnego, po najnowszej premierze Audi powinien przestać się wahać. Wkroczyliśmy w erę elektromobilności, elektrycznych samochodów, które spełniają wszystkie oczekiwania kierowców – świetnie wyglądają, świetnie jeżdżą, są doskonale wykonane, są przestronne, mają duży zasięg… Wymieniać możnaby jeszcze długo. 

Czytaj też: To jest pierwszy w historii elektryczny Rolls-Royce

Premiera nowego Audi e-trona GT nie przypominała promocyjnych happeningów, z których słynie Elon Musk. Audi postawiło na prezentację w tradycyjnej, nieco bardziej stonowanej wersji. Nie oznacza to jednak, że nie obyło się bez fajerwerków. Były – i to w dużej ilości. Nie brakowało gwiazd – śpiewała Janelle Monae, przemawiała Stella McCartney, o swoich doświadczeniach z Audi opowiadał Tom Hardy, a Nico Rosberg, mistrz świata Formuły 1, dzielił się wrażeniami z jazdy nowym e-tronem GT. Całość nawiązywała klimatem do prezentacji firmy Apple i pozwalała zrozumieć: motoryzacja jest częścią stylu życia.

Audi RS e-tron GT
Fot: materiały prasowe

Jaki jest nowy e-tron GT? Zgodnie z nazwą, to Gran Turismo, przestronny samochód o sportowym zacięciu, przeznaczony do komfortowego podróżowania na większe odległości. Pod względem wymiarów (długość – 4,99 metra) najbliżej mu do obecnego modelu Audi A6. Pod względem mocy (476 KM w wersji GT quattro, 598 w wersji RS) – do modeli RS4 Avant i RS6 Avant. Auto ma dwa silniki elektryczne napędzające przednią i tylną oś. Równie imponujący, jak moc, jest zasięg nowego Audi. W przypadku modelu quattro to ok. 488 kilometrów, w przypadku RS-a – ok. 472 kilometry. Energię dostarczają akumulatory o pojemności 85 kWh.

Audi RS e-tron GT
Fot: materiały prasowe

Technicznie nowe Audi ma sporo wspólnego z Porsche Taycanem, ale w realiach przemysłu motoryzacyjnego XXI wieku takie pokrewieństwa nie powinny nikogo dziwić. Nie ma jednak wątpliwości, że to Audi – samochód ma niesamowicie muskularną sylwetkę, a linie nadwozia poprowadzono agresywnie, wręcz brawurowo. Wnętrze to z kolei jasna deklaracja wzięcia odpowiedzialności za stan środowiska – elementy wykończenia wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. Kokpit ukształtowano tak, by opinał kierowcę, dając wrażenie jednomiejscowego samochodu wyścigowego.

O wielu samochodach mówiono już, że będą rywalami Tesli. O nowym Audi e-tronie GT powiadają, że to konkurent Modelu S w wersji Plaid. Wydaje się, że firma Elona Muska zyskała właśnie kolejnego godnego rywala. 

  

 

Zamknij
Zamknij