Szukaj

To jest pierwszy w historii elektryczny Rolls-Royce

Rolls-Royce Phantom to legendarna limuzyna, od wielu dekad zarezerwowana dla koronowanych głów. Te auta zawsze uznawano za symbol luksusu – no i zawsze napędzane były potężnymi silnikami spalinowymi. Czas na zmiany, powitajmy elektrycznego Rolls-Royce’a  

Ten model Rolls-Royce’a Phantoma ma blisko 60 lat, ale zarazem jest świeżą motoryzacyjną premierą. Jak to możliwe? Zabytkowa limuzyna została przygotowana przez brytyjską firmę Lunaz Design, która wyposażyła pojazd w napęd elektryczny. To jednak dopiero początek tej niesamowitej historii.

Elektryczny Rolls-Royce Phantom: produkcja na życzenie

Firma Lunaz Design ma siedzibę w Silvestrone, tam gdzie znajduje się najsłynniejszy angielski tor wyścigowy. Na Silverstone ścigają się między innymi bolidy Formuły 1, a dookoła toru swoją siedzibę ma wiele innowacyjnych angielskich firm motoryzacyjnych. Lunaz Design to jedna z nich.

Czytaj też: Te miniatury samochodów kosztują setki tysięcy złotych

Twórcy Lunaz Design nie zamierzają jednak tworzyć samochodów sportowych do jazdy po torze. Ich celem jest budowanie pojazdów, o jakich wielu fanom motoryzacji się nie śniło. Lunaz Design to bowiem specjaliści od elektryfikacji aut klasycznych. W portfolio firmy jest między innymi konwersja Jaguara XK120 czy Rolls-Royce’a Clouda.

Klejnotem w tej kolekcji jest jednak Rolls-Royce Phantom. Lunaz Design oferuje swoim klientom przygotywaną na zamówienie modyfikację tej „królewskiej” limuzyny, dzięki temu klasyczne Phantomy zyskują napęd elektryczny. Mówimy tu naprawdę o znaczącej zmianie. Przedstawiciele Lunaz Design chwalą się, że elektryczny Phantom w ich wydaniu wyposażony jest w najmocniejszą baterię na świecie, o pojemności 120 kWh.

Od Formuły 1 do Rolls-Royce’a z napędem elektrycznym

Lunaz Design wytwarza wiele elementów napędów elektrycznych montowanych w samochodach, które poddawane są konwersji. Dyrektorem zarządzającym firmy, i osobą odpowiedzialną za technologię, jest Jon Hilton. To angielski inżynier z ogromnym doświadczeniem z projektowaniu zespołów napędowych. W przeszłości Hilton pracował dla Coswortha, ale także w teamach Formuły 1, takich jak TWR Arrows czy Renault.

Według zapewnień przedstawicieli Lunaz Design, napędy elektryczne montowane w samochodach poddawanych przez nich konwersji gwarantują zasięg na poziomie 400-450 kilometrów.

Zamknij
Zamknij