Młode pokolenia zazwyczaj są skore do buntu i tworzenia własnej kontrkultury. Jeśli spojrzeć wstecz – tak było w latach 60., gdy narodził się fenomen Beatlesów i Stonesów, tak też było w kolejnych latach, gdy popularność zyskał punk rock czy muzyka techno.
Generacja Z jest pod tym względem nieco inna niż poprzednie pokolenia. Nie jest aż tak „kontrkulturowa” jak należałoby się spodziewać – tak wynika z obserwacji analityków platformy streamingowej Spotify.
Artyści działający w szeroko pojętym muzycznym mainstreamie cieszą się największą sympatią młodych ludzi, a ci, którzy jeszcze niedawno działali w niszy, trafiają dzięki młodemu pokoleniu do głównego nurtu. Autorzy publikacji nadali temu zjawisku nazwę „mainstreaming”.
Mainstreaming: Generacja Z kocha muzyczny mainstream
Od wielu dekad muzyka niezmiennie jest bardzo istotnym aspektem w życiu młodych ludzi. Nie inaczej jest w przypadku przedstawicieli pokolenia Z, którzy żywo interesują się nowinkami ze świata muzyki, a także szeroko pojętą „kulturą słuchania”, której istotnym elementem są między innymi podcasty.
Czytaj więcej
Właściciele restauracji w Toskanii we Włoszech zrezygnowali z przyznanej im gwiazdki w przewodniku kulinarnym Michelin. To nie pierwszy taki przypadek. Dlaczego restauratorzy nie chcą wyróżnień, które uchodzą za jedne z najbardziej prestiżowych nagród w świecie gastronomii?