Reklama

Marka odzieżowa, w którą inwestuje Dolina Krzemowa. Luksusowa odpowiedź na Shein

Amerykańska marka odzieżowa Quince w najnowszej rundzie inwestycyjnej zebrał około 200 milionów dolarów, a wśród inwestorów są fundusze dobrze znane w Silicon Valley. Quince zyskuje popularność na świecie. Na czym polega fenomen amerykańskiej marki?

Publikacja: 01.08.2025 05:00

Marka Quince uzyskała status jednorożca – jest wyceniana na 4,5 miliarda dolarów.

Marka Quince uzyskała status jednorożca – jest wyceniana na 4,5 miliarda dolarów.

Foto: Azaliya, Adobe Stock

Quince to nazwa amerykańskiej marki odzieżowej, która od pewnego czasu zyskuje popularność wsród klientek i klientów w wielu krajach. Ta firma oferuje ubrania i akcesoria z wykonane z jakościowych materiałów, ale w konkurencyjnych cenach. Quince zdobyła też zaufanie potężnych inwestorów z Doliny Krzemowej i jest uznawana za „jednorożca”.

Quince: marka, która chce „wywrócić stolik” w branży mody

O marce Quince zapewne słyszeli ci, którzy poszukują w sieci sklepów oferującej wysokiej jakości ubrania z takich szlachetnych tkanin jak kaszmir, jedwab, len czy organiczna bawełna — ale w przystępnych cenach. Taką ofertę ma dla klientów działająca od kilku lat amerykańska marka Quince.

„Nasza misja jest prosta — tworzyć produkty o takiej samej lub lepszej jakości niż czołowe marki luksusowe za znacznie niższą cenę. Ponieważ wierzymy, że jakość nigdy nie powinna być luksusem” — brzmi manifest na stronie marki, którą w 2018 roku w San Francisco założyli Sid Gupta, Sourabh Mahajan i Becky Mortimer. Z kolei na stronie firma reklamuje się słowami: Luksusowe produkty i uczciwe ceny. To przywodzi na myśl hasło kampanii reklamowej Temu: Rób zakupy jak miliarder.

Czytaj więcej

Koniec blandyfikacji w świecie mody. Znane marki stawiają na styl „old money”

W ofercie Quince znajdują się klasyczne i ponadczasowe ubrania dla kobiet, mężczyzn i dzieci, akcesoria i wyroby do domu w bardzo przystępnych cenach, zważywszy na materiały, z których je uszyto. Dla przykładu: klasyczna jedwabna sukienka kosztuje około 350 złotych, z kolei za męski kardigan uszyty w stu procentach z mongolskiego kaszmiru należy zapłacić nieco ponad 700 złotych.

Reklama
Reklama

Cechą charakterystyczną strategii Quince jest bezpośrednie porównywanie swoich produktów do oferty konkurencji. Przy każdym produkcie na stronie znajduje się tabelka zestawiająca cechy danej rzeczy z tym, co oferują inne marki – w porównaniu uwzględniana jest cena, skład tkaniny, a także warunki sprzedaży, wysyłki czy zwrotów. Przy czym twórcy Quince swoich rywali widzą także w segmencie dóbr luksusowych – w przypadku swetrów kaszmirowych produkty porównywane są z ofertą słynnej włoskiej marki Loro Piana.   

Dzięki stosunkowo niskim cenom za wyroby ze szlachetnych tkanin Quince zebrało rzeszę wiernych klientów, zwłaszcza z pokolenia Z i milenialsów. Marką zaczęli też interesować się potężni inwestorzy.

Quince w ramach nowej rundy inwestycyjnej zebrało około 200 milionów dolarów. Jak informuje „Bloomberg”, który powołuje się na osoby bliskie sprawie, głównym inwestorem w tej rundzie jest fundusz Iconiq Capital, jedna z czołowych firm inwestycyjnych w Dolinie Krzemowej, która wspiera między innymi takich gigantów jak właściciel firmy Meta Mark Zuckerberg czy współtwórca Twittera Jack Dorsey.

Po najnowszej rundzie marka Quince podwoiła swoją wycenę do kwoty ponad 4,5 miliarda dolarów.

Fenomen marki Quince: Shein w wersji premium

Model biznesowy marki Qiunce polega na unikaniu tradycyjnych pośredników w łańcuchu dostaw, co pozwala na wyeliminowanie wielu dodatkowych kosztów produkcji i dystrybucji towarów. Taki sposób działania obrali również tacy chińscy giganci jak Temu i Shein.

W swojej komunikacji marka stawia jednocześnie na transparentność i jasne informowanie o tym, w jaki sposób wycenia swoje produkty. Zapewnia też, że jej wyroby z naturalnych i jakościowych materiałów odbywa się w sposób etyczny (nie ma mowy o wykorzystywaniu pracowników), a także jak najbardziej przyjazny środowisku.

Reklama
Reklama

Quince budzi wiele emocji. Pojawiają się głosy krytyczne, czy marka rzeczywiście ma pełną kontrolę nad warunkami pracy osób produkujących ubrania z metką Quince, a także czy produkcja odbywa się z poszanowaniem praw zwierząt – na tę kwestię zwracają uwagę eksperci z platformy Good On You, zajmującej się oceną etyczności i ekologiczności marek odzieżowych. 

Problematyczna jest też kwestia produkcji takich tkanin jak kaszmir czy jedwab, ponieważ wpływa ona na degradację środowiska i niszczenie bioróżnorodności — co od dawna nie jest tajemnicą. Specjaliści sygnalizują, że marce Quince brakuje transparentności we wszystkich tych kwestiach.

Quince to nazwa amerykańskiej marki odzieżowej, która od pewnego czasu zyskuje popularność wsród klientek i klientów w wielu krajach. Ta firma oferuje ubrania i akcesoria z wykonane z jakościowych materiałów, ale w konkurencyjnych cenach. Quince zdobyła też zaufanie potężnych inwestorów z Doliny Krzemowej i jest uznawana za „jednorożca”.

Quince: marka, która chce „wywrócić stolik” w branży mody

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Reklama
Moda
Słynny dom mody w kłopotach. Do niedawna był najbardziej pożądaną marką świata
Moda
Najbardziej pożądana marka modowa w świecie. Triumf wiecznej „młodszej siostry”
Moda
Najlepsi pracodawcy w świecie mody: Potentat branży luksusowej na czele listy
Moda
Transakcja dekady w branży mody. Słynna marka luksusowa idzie pod młotek?
Moda
Chanel haute couture: Kolekcja jesień-zima 2025/26. Powrót na wrzosowiska
Reklama
Reklama