Zła passa nie opuszcza francuskiego koncernu Kering, jednego z czołowych graczy na światowym rynku dóbr luksusowych. Gucci, czołowa marka koncernu i do niedawna najważniejsza biznesowo część Keringa, jest w tarapatach. Pokazują to najnowsze wyniki.
Gucci w dół. Sprzedaż spadła o 25 procent
Koncern Kering, który posiada w swoim portfolio wiele znanych domów mody, opublikował sprawozdanie finansowe za drugi kwartał 2025 roku. Co z niego wynika? Marka Gucci, która odpowiada za połowę sprzedaży w Keringu oraz za około dwie trzecie zysków koncernu, jest na minusie.
Sprzedaż w Gucci spadła w drugim kwartale – tym razem o 25 procent w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku, do kwoty 1,46 miliarda euro. Spadek na podobnym poziomie zanotowano również w pierwszym kwartale 2025 roku.
Czytaj więcej
Ludzie bardzo zamożni coraz częściej zmieniają sposób, w jaki wydają pieniądze. Nowy raport szwaj...
Zysk operacyjny w Gucci spadł aż o połowę, co spowodowało spadek tego wskaźnika w Keringu o 39 procent, do kwoty 969 milionów euro. Globalnie wartość sprzedaży wszystkich marek z portfolio Keringa spadła o 15 procent.