Europejska marka odzieżowa znika po 40 latach na rynku. Była też w Polsce

Europejska marka odzieżowa nie wytrzymała ostrej rywalizacji na rynku odzieżowym. Próby rozwiązania problemów francuskiej marki odzieżowej Jennyfer nie powiodły się, co oznacza upadłość likwidacyjną. Zamknięte zostały wszystkie sklepy – w Europie i w Afryce Północnej.

Publikacja: 05.05.2025 15:32

Jennyfer to kolejna znana marka odzieżowa, która odczuła skutki rywalizacji na rynku odzieżowym.

Jennyfer to kolejna znana marka odzieżowa, która odczuła skutki rywalizacji na rynku odzieżowym.

Foto: Marlene Awaad/Bloomberg

Popularna francuska sieciówka odzieżowa Jennyfer, która w ostatnim czasie borykała się z problemami finansowymi, ostatecznie przeszła w stan likwidacji – informują branżowe media. Marka, którą mogą kojarzyć również polskie klientki – zwłaszcza z pokolenia milenialsów – była obecna na europejskich rynkach od czterech dekad, walczyła też o obecność w polskich centrach handlowych.

Francuska marka Jennyfer kończy działalność

Marka Jennyfer powstała w in 1985 roku. Od początku jej grupę docelową stanowiły młode dziewczyny i kobiety. Dzięki modnym, niedrogim ubraniom marka zyskała dużą popularność wśród klientek zarówno we Francji, jak i za granicą. Przez pewien czas, kilkanaście lat temu, Jennyfer była obecna również w Polsce.

Ostatnie lata były jednak bardzo trudne dla Jennyfer. Narastające problemy finansowe zmusiły francuską markę do ogłoszenia zamknięcia wszystkich sklepów we Francji, Belgii i w krajach Afryki Północnej. Łącznie jest ich ponad 220.

Czytaj więcej

Najbogatsza Europejka odchodzi na emeryturę. Koniec 28-letniej kariery

Jak informuje francuska redakcja branżowego serwisu The Fashion Network, francuski sąd ogłosił likwidację marki, przez co 999 pracowników firmy straci pracę. Zarząd firmy obiecał jednocześnie, że wynagrodzenia za maj będą wypłacone, ale z opóźnieniami.

Sklepy Jennyfer będą działać tylko do 28 maja 2025 roku. Właściciele marki ogłosili zamiar jej sprzedaży i zaprosili zainteresowane podmioty do składnia ofert.

Sytuacja Jennyfer odzwierciedla problemy branży odzieżowej

Problemy Jennyfer trwają od kilku lat. W 2019 roku marce zafundowano odświeżenie wizerunku i rebranding. Od tamtej pory funkcjonowała pod nazwą Don’t call me Jennyfer.

Zmieniono też strategię marketingową, w której centrum znalazło się nowe pokolenie młodych dziewczyn i kobiet z pokolenia Z. Niestety, nowa nazwa całkowicie się nie przyjęła, a wyniki finansowe nie uległy poprawie.

W 2023 roku rozpoczęto postepowanie restrukturyzacyjne marki, która jeszcze wtedy funkcjonowała pod nazwą Don’t call me Jennyfer. Latem 2024 roku markę przejęło dwóch francuskich przedsiębiorców z finansowym wsparciem chińskiej firmy odzieżowej Shanghai Pure Fashion Garments. W tym samym roku nowi właściciele przywrócili dawną nazwę marki – Jennyfer.

Ponownie podjęto próbę uzdrowienia sytuacji Jennyfer poprzez odświeżenie jej wizerunku, co jednak nie przyniosło spodziewanych rezultatów. Na drodze stanęły zbyt duże koszty operacyjne, zbyt niski popyt ze strony klientek i wreszcie konkurencja na rynku niedrogich sieciówek, zwłaszcza ze strony rosnących w siłę chińskich gigantów oferujących bardzo tanie ubrania i stawiających na bardzo agresywne kampanie reklamowe – marek Shein i Temu.

Jennyfer to kolejna europejska odzieżowa marka sieciowa, która znika z rynku z powodu problemów finansowych. Niedawno bankructwo ogłosiła znana amerykańska marka Forever 21, zamykając wszystkie swoje sklepy.

Zmiany w segmencie sieciówek widać też w Europie. W ostatnim czasie zbankrutowały oddziały niemieckiej marki Gerry Weber w Niemczech, Belgii i Holandii. Do problemów tych marek wydatnie przyczyniły się wspomniane marek z Chin, którym udało się zdobyć ogromną popularność wśród młodych klientów dzięki niskim cenom swoich produktów, szerokiej obecności w mediach społecznościowych, a także bardzo sprawnemu łańcuchowi dostaw.

Popularna francuska sieciówka odzieżowa Jennyfer, która w ostatnim czasie borykała się z problemami finansowymi, ostatecznie przeszła w stan likwidacji – informują branżowe media. Marka, którą mogą kojarzyć również polskie klientki – zwłaszcza z pokolenia milenialsów – była obecna na europejskich rynkach od czterech dekad, walczyła też o obecność w polskich centrach handlowych.

Francuska marka Jennyfer kończy działalność

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Moda
Ray-Ban zaczyna rewolucję. Ikony świata stylu w całkowicie nowej odsłonie
Moda
Dotkliwe straty słynnego włoskiego domu mody. Dziesiątki butików do zamknięcia
Moda
Głośny debiut kolekcji polskiej projektantki dla H&M. Puste półki w kilka minut
Moda
„Nowa nostalgia” hitem wśród pokolenia Z. Ten trend to przewrót w świecie mody
Moda
Rekordowe wyniki potentata rynku mody. Pomogła kapryśna pogoda w Europie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne