Rekordowe wyniki potentata rynku mody. Pomogła kapryśna pogoda w Europie

Właściciel marki Uniqlo, japoński koncern Fast Retailing, zanotował rekordowe wyniki. Zdaniem zarządu firmy znaczący wpływ na sprzedaż miało uważne śledzenie prognoz pogody.

Publikacja: 16.04.2025 11:31

Uniqlo to najważniejsza marka w portfelu japońskiego koncernu Fast Retailing.

Uniqlo to najważniejsza marka w portfelu japońskiego koncernu Fast Retailing.

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Pomimo inflacji i rosnących kosztów życia globalni giganci branży odzieżowej notują znakomite wyniki finansowe. Nie inaczej jest w przypadku japońskiego koncernu Fast Retailing, do którego należy między innymi obecna również w Polsce marka Uniqlo. Japońska firma przedstawiła wyniki za ostatnie półrocze.

Uniqlo: rekordowa sprzedaż

Japońska grupa Fast Retailing jest właścicielem dobrze znanej polskim konsumentom marki odzieżowej Uniqlo. Do Fast Retailing należą należą także marki GU, Theory, PLST, Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand i Helmut Lang.

Japoński gigant odzieżowy opublikował sprawozdanie finansowe podsumowujące sześć miesięcy do lutego 2025 roku, a więc pierwszą połowę aktualnego roku podatkowego. Jak informują przedstawiciele koncernu, przychody firmy wzrosły w tym czasie o 12 procent do kwoty blisko 1,8 biliona jenów, a więc w przybliżeniu – do 11 miliardów euro.

Czytaj więcej

Arcyrywal Zary rozwija swoją nową markę. Kolejne sklepy jeszcze w tym roku

Szczególnie dobrze radzi sobie Uniqlo, która jest największą i kluczową marką w portfolio Fast Retailing. Otwarcia nowych sklepów i udane kampanie reklamowe na rynkach zagranicznych przyniosły rekordowy wzrost przychodu o 14,7 procent do kwoty ponad biliona jenów, czyli ponad sześciu miliardów euro.

Produkty Uniqlo coraz lepiej sprzedają się również w Europie. Jak informuje Fast Retailing, kolekcja zimowa marki cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów. Zarząd uzasadnia to oferowaniem ubrań i innych produktów, które są zaprojektowane, by zaspokajać potrzeby mieszkańców naszej części świata, biorąc pod uwagę trudne warunki pogodowe jesienią i zimą.

Optymistyczne prognozy Uniqlo w Europie

Bardzo zadowalającym wynikom Uniqlo na niemal wszystkich rynkach towarzyszą rozczarowujące wyniki na rynku chińskim. Oprócz trudnej sytuacji ekonomicznej w tym kraju jako przyczynę spadku przychodów na poziomie czterech procent koncern wskazuje na niedopasowanie oferty marki do potrzeb mieszkańców poszczególnych regionów Państwa Środka. W każdym z nich bowiem panuje inna pogoda.

Czytaj więcej

Ukochane dziecko miliardera z Japonii: marka odzieżowa Uniqlo wchodzi do Polski

Prognozy Fast Retailing na drugą połowę bieżącego roku podatkowego są pozytywne. Grupa spodziewa się osiągnąć rekordowy wzrost przychodów o ponad dziewięć i pół procenta w skali roku do kwoty 3,4 biliona jenów, czyli blisko 21 miliardów euro. Jeżeli chodzi o markę Uniqlo, jej właściciel przewiduje duży wzrost zarówno przychodów, jak i zysku w Europie i na większości innych rynków.

Zarząd grupy spodziewa się trudniejszej sytuacji w Ameryce Północnej. Przewiduje, że wzrostowi przychodów będzie towarzyszył zysk mniejszy o około 20 procent w skali roku, na co wpłynie nowa polityka celna Stanów Zjednoczonych.

Uniqlo umacnia się na polskim rynku. Zgodnie z zapowiedziami, jesienią ma ruszyć nowy – drugi – sklep Uniqlo w Warszawie. 

Pomimo inflacji i rosnących kosztów życia globalni giganci branży odzieżowej notują znakomite wyniki finansowe. Nie inaczej jest w przypadku japońskiego koncernu Fast Retailing, do którego należy między innymi obecna również w Polsce marka Uniqlo. Japońska firma przedstawiła wyniki za ostatnie półrocze.

Uniqlo: rekordowa sprzedaż

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
„Nowa nostalgia” hitem wśród pokolenia Z. Ten trend to przewrót w świecie mody
Moda
Mercedes-Benz, Moncler i Nigo łączą siły. Projekt na styku mody i motoryzacji
Moda
Transakcja dekady na rynku marek luksusowych. Powstaje włoska potęga
Moda
Gigant rynku dóbr luksusowych idzie na wojnę z podróbkami. Rywale na celowniku
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Moda
Popularna marka odzieżowa zmienia wizerunek. Krok w stronę rynku luksusowego