Popularna marka odzieżowa zmienia wizerunek. Krok w stronę rynku luksusowego

Amerykańska marka odzieżowa Gap kojarzona jest przede wszystkim z modnymi, funkcjonalnymi i stosunkowo niedrogimi kolekcjami ubrań, które wizerunek. Wraca z nową kolekcją – i wyższymi cenami.

Publikacja: 08.04.2025 15:43

Gap ma na świecie ponad 3500 sklepów.

Gap ma na świecie ponad 3500 sklepów.

Foto: Materiały prasowe

Amerykańska marka odzieżowa Gap, którą dobrze znają również polscy klienci, stopniowo zmienia swój wizerunek. Po kilku „chudszych” latach Gap wraca z odświeżoną strategią, której celem jest umieszczenie marki w rynkowym segmencie premium. Nowy projekt GapStudio to wizja Zaca Posena, który niedawno objął stanowisko dyrektora kreatywnego Gap.

„Gap, tylko poziom wyżej”: słynna marka wraca w nowej odsłonie

Marki odzieżowe, które zmagają się z problemami finansowymi, obierają różne strategie, aby wyjść z na prostą. Niektóre celują w zamożniejszych klientów i właśnie z myślą o nich tworzą swoje nowe kolekcje, inne – wręcz przeciwnie, stawiają na bardziej „demokratyczne” oferty.

Tę pierwszą strategię obrała słynna amerykańska marka Gap, której lata świetności przypadały na ostatnią dekadę XX i pierwsze lata XXI wieku. Gap, który przez lata był liderem codziennej odzieży ze „średniej półki”, ma za sobą trudne kilka lat i pojawiła się pilna potrzeba zdecydowanej zmiany strategii.

Amerykańska marka nigdy nie aspirowała do sfery luksusowej, to się jednak stopniowo zmienia. Hasło, które ma wyznaczać nowy kierunek w kreowaniu wizerunku marki, brzmi: „Gap, tylko poziom wyżej”.

Czytaj więcej

Właściciel Zary zmienia politykę. Przełomowa decyzja dla branży odzieżowej

W ramach liftingu marki powstało GapStudio – swego rodzaju inkubator, w którym pracuje zespół projektantów pod kierownictwem dyrektora kreatywnego Zaca Posena. Amerykanin zajął to stanowisko w lutym 2024 roku, z misją tchnięcia nowego życia w Gap i pozostałe marki z portfolio koncerny Gap Inc., czyli Banana Republic, Old Navy i Athleta.

Zdjęcie z kampanii promującej kolekcję o nazwie Collection 01 wykonane przez Mario Sorrentiego, ceni

Zdjęcie z kampanii promującej kolekcję o nazwie Collection 01 wykonane przez Mario Sorrentiego, cenionego fotografa mody.

Foto: Mario Sorrenti

W GapStudio mają powstawać zarówno kolekcje odzieży na co dzień, jak i kreacje na „czerwony dywan”, co stanowi dużą zmianę na tle dotychczasowego wizerunku marki. Trzonem wszystkich projektów ma być nacisk na rzemieślniczą jakość wykonania, niezależnie od ceny wyrobu.

Gap po liftingu: między dostępnością a luksusem

W ramach debiutanckiej kolekcji Zaca Posena dla marki Gap o nazwie Collection 01 na wiosnę 2025 oprócz takich wyrobów jak białe t-shirty, ubrania z dżinsu, Posen proponuje bardziej eleganckie i uniwersalne projekty, na przykład garniturowy blezer, trencz, a oprócz tego dzianiny z takich luksusowych tkanin jak kaszmir oraz wyroby ze skóry i zamszu.

Kolekcja zawiera też długie sukienki typu slip i inne kobiece modele, co również świadczy o zwrocie w kierunku eleganckiej klasyki. Ukłonem w stronę pokolenia Z są z kolei obszerne dżinsy, koszulki gorsetowe i denimowe braletki.

Nowa strategia Gapa stanowi pokłosie zmiany na najwyższym stanowisku w Gap Inc., której celem była poprawa wyników finansowych koncernu. W 2023 roku prezesem został Richard Dickson, odpowiedzialny za sukces marki Barbie. Zanim Dickson dołączył do Gap Inc., był prezesem koncernu Mattel.

Wyroby Gapa mają być dostępne w dziesięciu nowych sklepach stacjonarnych na całym świecie. W internecie będzie można je kupić na platformie Zalando i oficjalnej stronie marki.

W ostatnich miesiącach Gapowi udało się poprawić swoje wyniki finansowe. Za ostatni kwartał 2024 roku marka zanotowała wzrost cen akcji na giełdzie na poziomie siedmiu procent, co przekroczyło prognozy analityków, którzy nie wróżyli Gapowi zbyt dużych sukcesów.

Dickson tłumaczył taki stan rzeczy zrostem popytu wśród klientów o średnich i wyższych dochodach. To właśnie oni stanowi główną grupę docelową, do której chce dotrzeć właściciel marki.

Amerykańska marka odzieżowa Gap, którą dobrze znają również polscy klienci, stopniowo zmienia swój wizerunek. Po kilku „chudszych” latach Gap wraca z odświeżoną strategią, której celem jest umieszczenie marki w rynkowym segmencie premium. Nowy projekt GapStudio to wizja Zaca Posena, który niedawno objął stanowisko dyrektora kreatywnego Gap.

„Gap, tylko poziom wyżej”: słynna marka wraca w nowej odsłonie

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
Mercedes-Benz, Moncler i Nigo łączą siły. Projekt na styku mody i motoryzacji
Moda
Transakcja dekady na rynku marek luksusowych. Powstaje włoska potęga
Moda
Gigant rynku dóbr luksusowych idzie na wojnę z podróbkami. Rywale na celowniku
Moda
Słynny włoski dom mody zmienia strategię. Nadchodzi „demokratyczny luksus”
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Moda
Polska projektantka tworzy kolekcję dla H&M. Pierwsza taka współpraca w historii