Amerykańska marka odzieżowa Gap, która zdobyła dużą popularność również w Polsce, ma za sobą niełatwy okres. Jednak strategia nowego prezesa koncernu Gap Inc. zaczyna przynosić rezultaty. Wyniki sprzedaży zaskoczyły analityków, wygląda na to, że popularna marka przezywa renesans.
Dobre wyniki Gap. Nowa strategia działa
Słynąca z komfortowych i modnych ubrań amerykańska marka Gap zyskała ogromną popularność na całym świecie. Nigdy nie aspirowała do miana marki luksusowej, była za to globalną potęgą „średniej półki”. Lata świetności Gap przypadają na ostatnią dekadę XX i pierwsze latach XXI wieku, z czasem jednak gwiazda amerykańskiej marki nieco przygasła.
Właścicielem Gap jest amerykański koncern Gap Inc., który w portfolio ma również marki Old Navy, Banana Republic i Athleta. Firma opublikowała sprawozdanie finansowe za ostatni kwartał 2024 roku, z którego płyną bardzo pozytywne wnioski i dobre prognozy na przyszłość.
Czytaj więcej
Znana marka odzieżowa Forever 21 ogłosiła bankructwo swojego oddziału w USA. Zamkniętych zostanie kilkaset sklepów. To już drugi raz, gdy Forever 21 bankrutuje, jednak te turbulencje nie obejmą sklepów poza Stanami Zjednoczonymi, te działają bez zakłóceń.
We wspomnianym okresie wartość akcji koncernu wzrosła o ponad 17 procent. Spośród wszystkich marek należących do Gap Inc. zwłaszcza wyniki Gap przekroczyły prognozy analityków – wartość sprzedaży wzrosła o siedem procent.