Zara sięga po rozwiązanie znane z Chin. Usługa „Zara Streaming” się przyjmie?

Szefowie hiszpańskiej Zary uważnie obserwują poczynania rywali – i wyciągają wnioski. Jednym z nich jest sięgnięcie po rozwiązanie stosowane z wielkim sukcesem na rynku chińskim, ale w Europie czy USA wciąż traktowane jak eksperyment.

Publikacja: 25.03.2025 13:08

Nowy format Zary ma stać się wydarzeniem cyklicznym, organizowanym co sezon.

Nowy format Zary ma stać się wydarzeniem cyklicznym, organizowanym co sezon.

Foto: Brais Lorenzo/Bloomberg

Należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Zara już za parę dni zorganizuje live shopping – sprzedaż ubrań na żywo. W roli sprzedawczyń wystąpi słynny: topmodelka Cindy Crowford i jej córka, również modelka, Kaia Gerber. To już drugi test popularnego w Chinach modelu telezakupów w wykonaniu Zary. Pierwszy miał miejsce w 2023 roku i odniósł ogromny sukces.

„Zara Streaming”: nowa usługa

Posiadająca salony na całym świecie hiszpańska marka Zara to oczko w głowie Marty Ortegi Pérez – prezeski koncernu Inditex, do którego należy Zara. W 2024 roku hiszpańska marka zanotowała przychody na poziomie blisko 28 miliardów euro, co stanowi wzrost o 6,6 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Marta Ortega Pérez, córka założyciela Inditexu, Amancia Ortegi, nie zamierza jednak spocząć na laurach. Aby zwiększyć sprzedaż, pod koniec marca Zara po raz drugi sięgnie po format, który od kilku lat doskonale sprawdza się w Chinach, zwłaszcza w gronie młodych klientów, do których chcą dotrzeć Hiszpanie.

Czytaj więcej

Sukces rywala Zary. Rekordowe inwestycje. „Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek”

Mowa o live shoppingu, czyli internetowych zakupach na żywo, w trakcie których klienci mogą zapoznać się z produktami marki i kupić je w trakcie trwającego streamu. Taka sprzedaż odbywa się za pośrednictwem mediów społecznościowych czy w aplikacji na smartfonie.

Zakupy w takim formacie w wykonaniu Zary ruszą pod hasłem „Zara Streaming”. W roli prowadzących wystąpią słynne supermodelki reprezentujące dwa pokolenia: Cindy Crawford i jej córka Kaia Gerber. W trakcie streamu będą zaprezentowane wybrane produkty z nowej, limitowanej kolekcji, które będzie można od razu kupić.

Duetowi Crawford-Gerber będzie towarzyszyć dziennikarka brytyjskiego „Vogue’a” Olivia Singer. Streaming ma mieć charakter swobodnej rozmowy o modzie i stylu.

Live Shopping w wykonaniu Zary

Live shopping nie jest niczym nowym – wystarczy wspomnieć telezakupy, które zresztą wciąż regularnie pojawiają się w niektórych stacjach telewizyjnych. W dobie rozwoju mediów społecznościowych i e-commerce’u pojawiła się jednak nowa forma telezakupów – przez internet.

Niekwestionowanym liderem tego formatu są Chiny, gdzie live shopping zdobył gigantyczną popularność. Tamtejsi influencerzy we współpracy z markami sprzedają w tej formule niemal wszystko: od ubrań poprzez kosmetyki, aż po jedzenie i akcesoria domowe.

Zara testowo uruchomiła w Chinach pierwszą serię cotygodniowych, pięciogodzinnych telezakupów w serwisie Douyin. W odróżnieniu od typowych chińskich live shoppingów, które odbywają się w szybkim tempie, sesje Zary miały bardziej „zrelaksowany”, konwersacyjny charakter.

Jesienią 2024 roku odbył się podobny streaming obejmujący Europę i USA, po raz pierwszy z udziałem Cindy Crawford i Kai Gerber. Taki sposób internetowej sprzedaży na żywo spowodował ogromne zaangażowanie ze strony klientów, Zara odniosła duży sukces komercyjny.

Należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Zara już za parę dni zorganizuje live shopping – sprzedaż ubrań na żywo. W roli sprzedawczyń wystąpi słynny: topmodelka Cindy Crowford i jej córka, również modelka, Kaia Gerber. To już drugi test popularnego w Chinach modelu telezakupów w wykonaniu Zary. Pierwszy miał miejsce w 2023 roku i odniósł ogromny sukces.

„Zara Streaming”: nowa usługa

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Moda
„Nowa nostalgia” hitem wśród pokolenia Z. Ten trend to przewrót w świecie mody
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Moda
Rekordowe wyniki potentata rynku mody. Pomogła kapryśna pogoda w Europie
Moda
Mercedes-Benz, Moncler i Nigo łączą siły. Projekt na styku mody i motoryzacji
Moda
Transakcja dekady na rynku marek luksusowych. Powstaje włoska potęga
Moda
Gigant rynku dóbr luksusowych idzie na wojnę z podróbkami. Rywale na celowniku