Sukces rywala Zary. Rekordowe inwestycje. „Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek”

Marki luksusowe od pewnego czasu borykają się ze spowolnieniem na rynku. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku marek odzieżowych, które produkują dla szerokiego grona odbiorców. Najnowszy raport hiszpańskiego giganta Mango to kolejny dowód na to, że potentaci radzą sobie znakomicie.

Publikacja: 11.03.2025 16:02

Zdecydowana większość przychodów Mango pochodzi z rynków zagranicznych, z których kluczowymi są Fran

Zdecydowana większość przychodów Mango pochodzi z rynków zagranicznych, z których kluczowymi są Francja, Turcja, Niemcy, Stany Zjednoczone, Włochy, Wielka Brytania i Portugalia.

Foto: Materiały prasowe

Hiszpańska marka odzieżowa Mango, od lat dobrze znana również w Polsce, ma za sobą bardzo dobry rok. Największe w historii Mango inwestycje opłaciły się – wyniki finansowe marki osiągnęły rekordowy poziom. Pod względem tempa wzrostu sprzedaży i przychodów Mango wyprzedziło pod tym względem wielu swoich rywali z branży.

Mango: rywal Zary pokazał wyniki za 2024 rok

Mająca siedzibę w Barcelonie marka Mango to druga największa hiszpańska marka odzieżowa  – tuż po Zarze. Mango posiada blisko 2850 sklepów w ponad 120 krajach na całym świecie.

W ostatnim czasie Mango Fashion Group zainwestowało ogromne środki w innowacje i poszerzenie sieci sklepów Mango, co przyniosło bardzo zadowalające wyniki. Zarząd pochwalił się nimi w swoim sprawozdaniu finansowym za 2024 rok.

Wartość sprzedaży w 2024 roku wyniosła 3,33 miliarda euro, która okazała się o 7,6 procenta wyższa niż rok wcześnie. Przełożyło się to na 27-procentowy wzrost przychodu, do kwoty 219 milionów euro. W ciągu ostatnich pięciu lat (od 2019 roku) przychody Mango wzrosły o 40 procent.

Zdecydowana większość, bo aż 78 procent przychodów Mango pochodzi z rynków zagranicznych, z których kluczowymi są Francja, Turcja, Niemcy, Stany Zjednoczone, Włochy, Wielka Brytania i Portugalia. Tradycyjnie najważniejszym filarem Mango jest linia damska, która w 2024 roku odpowiadała za 79 procent przychodów marki. Ze sprawozdania wynika jednak, że bardzo dobrze radziły sobie też linia męska i dziecięca.

Sklep Mango na reprezentacyjnym Ku'dammie w Berlinie.

Sklep Mango na reprezentacyjnym Ku'dammie w Berlinie.

Foto: Materiały prasowe

„Jesteśmy w najlepszym momencie naszej historii i inwestujemy, aby wynieść Mango na nowy poziom wzrostu” – powiedział nowy prezes Mango Toni Ruiz. Zastąpił on na tym stanowisku twórcę firmy, Isaka Andica, który zginął tragicznie w trakcie wycieczki w góry w grudniu 2024 roku.

Mango: hiszpański gigant rynku odzieżowego

Z najnowszego komunikatu wynika, że największy nacisk Mango będzie w najbliższym czasie kłaść na ekspansję w USA, gdzie do końca 2025 roku ma powstać ponad 60 nowych sklepów. Koncentrując swoją ekspansję na rynku amerykańskim, marka Mango obrała strategię podobną do tej, którą kontynuuje jej rywalka Zara.

Również podobnie jak Zara, Mango nawiązało współpracę z markami luksusowymi. Z Victorią Beckham zaprojektowano limitowaną kolekcję w ramach linii damskiej, zaś w ramach linii męskiej – w kolaboracji z renomowaną włoską marką Boglioli.

W ubiegłym roku Mango przeznaczyło najwyższą w swojej historii kwotę 219 milionów euro na innowacje technologiczne, usprawnienie logistyki i ekspansję na rynki międzynarodowe. Otwarto ponad 260 sklepów na całym świecie – ponad połowę z planowanych 500, które mają powstać do końca 2026 roku.

Zmodernizowano ponadto istniejące sklepy, aby – jak czytamy w komunikacie – zapewnić klientom lepsze doświadczenia w trakcie zakupów. W miejscowości Palau-solità i Plegamans na północ od Barcelony wybudowano też Mango Campus – nową siedzibę hiszpańskiej marki.

Obecna sytuacja Mango pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość. W planach jest zwiększenie sprzedaży do wartości czterech miliardów euro, który zarząd firmy chce osiągnąć już w 2026 roku.

„Projekt Mango jest silniejszy niż kiedykolwiek. Jesteśmy przekonani, że najlepsze momenty w naszej historii mamy przed sobą” – podkreśla Toni Ruiz, podsumowując wyniki finansowe firmy.

Hiszpańska marka odzieżowa Mango, od lat dobrze znana również w Polsce, ma za sobą bardzo dobry rok. Największe w historii Mango inwestycje opłaciły się – wyniki finansowe marki osiągnęły rekordowy poziom. Pod względem tempa wzrostu sprzedaży i przychodów Mango wyprzedziło pod tym względem wielu swoich rywali z branży.

Mango: rywal Zary pokazał wyniki za 2024 rok

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Moda
Chiński gigant rynku dóbr luksusowych w opałach. Straty i „strategiczna zmiana”
Moda
Polska projektantka tworzy kolekcję dla H&M. Pierwsza taka współpraca w historii
Moda
Adidas zamyka projekt, który mógł pociągnąć go na dno. „Wszystko sprzedaliśmy”
Moda
Polska sportsmenka twarzą znanej marki modowej. „Długoterminowa współpraca”
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Moda
Ulubiona marka luksusowa pokolenia Z wchodzi na nowy poziom. Rekordowe wyniki