Słynna amerykańska marka odzieżowa znów w Polsce. Rusza pierwszy sklep

GAP, znana amerykańska marka odzieżowa, wraca do Polski ze sklepami stacjonarnymi po blisko 10-letniej nieobecności. Nowym początkiem ma być otwarcie pierwszego salonu tej marki w naszym kraju. W którym mieście się pojawi?

Publikacja: 03.09.2024 16:21

GAP wraca ze sklepami stacjonarnymi do Polski po niemal 10 latach nieobecności.

GAP wraca ze sklepami stacjonarnymi do Polski po niemal 10 latach nieobecności.

Foto: Materiały prasowe

GAP to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie. Charakterystyczne logo firmy od lat pozostaje symbolem nowoczesnej mody w stylu casual, odpowiedniej na co dzień. Właśnie dzięki takiej filozofii GAP zyskał miliony klientów na całym świecie. To bardzo wierna publiczność – przywiązana do marki, gotowa regularnie robić zakupy w sklepach tej sieci. Takich osób nie brakuje również w Polsce. Po blisko 10-letniej nieobecności GAP wraca do naszego kraju z sklepem stacjonarnym, po okresie, gdy ubrania tej marki można było kupować tylko online. 

GAP wraca do Polski. Pod Warszawą ruszy pierwszy sklep stacjonarny 

GAP otwiera swój pierwszy stacjonarny sklep w Polsce. Lokalizacja może wydać się zaskakująca – nie jest to żadne z czołowych polskich centrów handlowych, a Designer Outlet Warszawa pod w podwarszawskim Piasecznie. 

Czytaj więcej

Pokonali Adidasa. Nowe najbardziej pożądane buty na świecie to dzieło dwóch firm

Nowy sklep ma powierzchnię 300 metrów kwadratowych i ruszy 7 września. W ofercie znajdą się produkty charakterystyczne dla marki GAP – od casualowej odzieży, przez akcesoria po ubrania  dżinsowe. Polska w ten sposób dołącza do sieci sklepów GAP w Europie Środkowej: oprócz sklepu w Polsce, są to też salony w Czechach,  na Słowacji i na Węgrzech.

Polska jest największym rynkiem w regionie, można więc uznać, że testy we wspomnianych krajach przebiegły pomyślnie, dając nadzieję na to, że powrót sklepów stacjonarnych GAP na rynki środkowoeuropejskie będzie udany.

Foto: Materiały prasowe

W Polsce GAP był obecny ze sklepami stacjonarnymi w latach 2011-2015. W krajach Europy Zachodniej ta obecność była znacznie większa – ale w 2020 roku, w czasie pandemii, podjęto decyzję o zasadniczej zmianie strategii. Zdecydowano wówczas o zamknięciu wszystkich 120 sklepów firmowych, pozostawiono jedynie te franczyzowe.  

Foto: Materiały prasowe

Problemem nie była jedynie pandemia, ale też bardzo ostra konkurencja ze strony innych mocnych graczy na rynku. Najmłodsi klienci, dotąd bardzo wierni i przywiązani do marki GAP, zaczęli odpływać w stronę rynkowych rywali amerykańskiego giganta. Zmiany te dotyczyły zresztą nie tylko rynku europejskiego, ale też USA, gdzie GAP przez lata był prawdziwą potęgą. To wymusiło zmianę strategii i zdecydowane postawienie na online kosztem sklepów stacjonarnych, by ratować pozycję i udział w rynku.

GAP to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie. Charakterystyczne logo firmy od lat pozostaje symbolem nowoczesnej mody w stylu casual, odpowiedniej na co dzień. Właśnie dzięki takiej filozofii GAP zyskał miliony klientów na całym świecie. To bardzo wierna publiczność – przywiązana do marki, gotowa regularnie robić zakupy w sklepach tej sieci. Takich osób nie brakuje również w Polsce. Po blisko 10-letniej nieobecności GAP wraca do naszego kraju z sklepem stacjonarnym, po okresie, gdy ubrania tej marki można było kupować tylko online. 

Moda
„Srebrni klienci” stają się potęgą. Nadzieja dla europejskich marek odzieżowych
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Moda
Właściciel Zary zmienia politykę. Przełomowa decyzja dla branży odzieżowej
Moda
Wiosenna premiera domu mody Chanel. Dwie gwiazdy w nowej kampanii
Moda
Powolny zmierzch ikony świata mody. Nadchodzi spadek sprzedaży o 70 procent
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Moda
Raport: mieszkańcy UE wyrzucają coraz więcej ubrań. Historyczny rekord
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście