Reklama

Słynna amerykańska marka odzieżowa znów w Polsce. Rusza pierwszy sklep

GAP, znana amerykańska marka odzieżowa, wraca do Polski ze sklepami stacjonarnymi po blisko 10-letniej nieobecności. Nowym początkiem ma być otwarcie pierwszego salonu tej marki w naszym kraju. W którym mieście się pojawi?

Publikacja: 03.09.2024 16:21

GAP wraca ze sklepami stacjonarnymi do Polski po niemal 10 latach nieobecności.

GAP wraca ze sklepami stacjonarnymi do Polski po niemal 10 latach nieobecności.

Foto: Materiały prasowe

GAP to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie. Charakterystyczne logo firmy od lat pozostaje symbolem nowoczesnej mody w stylu casual, odpowiedniej na co dzień. Właśnie dzięki takiej filozofii GAP zyskał miliony klientów na całym świecie. To bardzo wierna publiczność – przywiązana do marki, gotowa regularnie robić zakupy w sklepach tej sieci. Takich osób nie brakuje również w Polsce. Po blisko 10-letniej nieobecności GAP wraca do naszego kraju z sklepem stacjonarnym, po okresie, gdy ubrania tej marki można było kupować tylko online. 

GAP wraca do Polski. Pod Warszawą ruszy pierwszy sklep stacjonarny 

GAP otwiera swój pierwszy stacjonarny sklep w Polsce. Lokalizacja może wydać się zaskakująca – nie jest to żadne z czołowych polskich centrów handlowych, a Designer Outlet Warszawa pod w podwarszawskim Piasecznie. 

Czytaj więcej

Pokonali Adidasa. Nowe najbardziej pożądane buty na świecie to dzieło dwóch firm

Nowy sklep ma powierzchnię 300 metrów kwadratowych i ruszy 7 września. W ofercie znajdą się produkty charakterystyczne dla marki GAP – od casualowej odzieży, przez akcesoria po ubrania  dżinsowe. Polska w ten sposób dołącza do sieci sklepów GAP w Europie Środkowej: oprócz sklepu w Polsce, są to też salony w Czechach,  na Słowacji i na Węgrzech.

Polska jest największym rynkiem w regionie, można więc uznać, że testy we wspomnianych krajach przebiegły pomyślnie, dając nadzieję na to, że powrót sklepów stacjonarnych GAP na rynki środkowoeuropejskie będzie udany.

Reklama
Reklama

Foto: Materiały prasowe

W Polsce GAP był obecny ze sklepami stacjonarnymi w latach 2011-2015. W krajach Europy Zachodniej ta obecność była znacznie większa – ale w 2020 roku, w czasie pandemii, podjęto decyzję o zasadniczej zmianie strategii. Zdecydowano wówczas o zamknięciu wszystkich 120 sklepów firmowych, pozostawiono jedynie te franczyzowe.  

Foto: Materiały prasowe

Problemem nie była jedynie pandemia, ale też bardzo ostra konkurencja ze strony innych mocnych graczy na rynku. Najmłodsi klienci, dotąd bardzo wierni i przywiązani do marki GAP, zaczęli odpływać w stronę rynkowych rywali amerykańskiego giganta. Zmiany te dotyczyły zresztą nie tylko rynku europejskiego, ale też USA, gdzie GAP przez lata był prawdziwą potęgą. To wymusiło zmianę strategii i zdecydowane postawienie na online kosztem sklepów stacjonarnych, by ratować pozycję i udział w rynku.

Moda
Dziedzic modowego imperium kontra gigant branży luksusowej. Gra o miliardy euro
Moda
Zara pokazała nowy salon flagowy. To sklep, który wygląda jak 5-gwiazdkowy hotel
Moda
Sukcesja w słynnym domu mody. Potomek założyciela oddaje władzę po 20 latach
Moda
Pałac Buckingham szykuje wielką wystawę strojów Elżbiety II. Przyciągnie tłumy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Moda
Kroplówka warta 100 milionów euro. Słynny dom mody wpadł w tarapaty
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama