Popularne marki odzieżowe coraz mocniej odczuwają presję ze strony chińskich potentatów. Warunki rynkowej konkurencji stają się coraz trudniejsze, co boleśnie odczuła marka, która była jednym z pionierów rynku fast fashion i kilkanaście lat temu święciła triumfy wśród młodych ludzi.
Forever 21: bankructwo w Stanach Zjednoczonych
Marka Forever 21 powstała w 1984 w Los Angeles. Jej twórcami było pochodzące z Korei Południowej małżeństwo Jin Sook Chang i Do Won Chang. Forever 21 uchodzi za jedną z pierwszych marek „fast fashion” błyskawicznie reagujących na trendy i produkujących krótkie kolekcje, które odpowiadają na aktualne zapotrzebowanie klientów i klientek.
Z dekady na dekadę amerykańska marka zaczęła zyskiwać coraz większą popularność, zwłaszcza wśród młodych kobiet, którym zależało na kupowaniu modnych i niedrogich ubrań. W 2016 na całym świecie działało już około 800 sklepów Forever 21, z czego zdecydowana większość znajdowała się w Stanach Zjednoczonych.
W szczytowym momencie swojej historii marka zatrudniała kilkadziesiąt tysięcy osób na całym świecie. Wartość sprzedaży sięgała z kolei czterech miliardów dolarów rocznie.
Czytaj więcej
Marki luksusowe od pewnego czasu borykają się ze spowolnieniem na rynku. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku marek odzieżowych, które produkują dla szerokiego grona odbiorców. Najnowszy raport hiszpańskiego giganta Mango to kolejny dowód na to, że potentaci radzą sobie znakomicie.