W gronie najbardziej wartościowych marek na świecie w segmencie mody, biżuterii i zegarków nastąpiły spore roszady. Z najnowszego raportu firmy Brand Finance wynika, że pozycję lidera straciła w tym roku marka Louis Vuitton. Wyprzedził ją inny europejski gigant – francuski dom mody Chanel. Zmiany na liście pokazują, które firmy wyszły obronną ręką z trwającego właśnie spowolnienia w branży luksusowej – a które przechodzą trudny okres.
Najcenniejsze marki luksusowe na świecie: Louis Vuitton stracił pozycję lidera
Doroczny ranking brytyjskiej firmy konsultingowej Brand Finance obejmuje 500 najbardziej wartościowych przedsiębiorstw na świecie. W gronie tym znalazło się dziesięć marek modowych, biżuteryjnych i zegarkowych – głównie z Europy, ale również spoza niej.
Raport powstaje na podstawie analizy szeregu aspektów funkcjonowania firm, między innymi wyników finansowych, struktury kapitału, zrównoważonego rozwoju i inwestycji w marketing. Analitycy biorą na warsztat dotychczasowe wyniki firm i na tej podstawie prognozują to, jak najprawdopodobniej będą radziły sobie w przyszłości – co również wlicza się do ostatecznej oceny.
Czytaj więcej
Bez widocznego logo, bez reklam i z ograniczoną obecnością w mediach. Założona przez siostry Mary-Kate i Ashley Olsen, niegdyś gwiazdy popularnego serialu, marka The Row stała się jedną z najbardziej pożądanych na świecie. Wielcy gracze inwestują w nią ogromne kwoty. Jaka jest tajemnica tego sukcesu?
Rok 2024 był pełen wyzwań dla niemal wszystkich marek z segmentu luksusowego. Z najnowszego zestawienia Brand Finance wynika, że jednym z największych wygranych okazał się francuski dom mody Chanel.