Symbol Paryża ponownie ożył. Pokaz mody Chanel we wnętrzach Grand Palais

Po remoncie paryska hala Grand Palais znów zachwyca. Latem w tych wnętrzach rozgrywano część konkurencji podczas igrzysk w Paryżu, a niedawno zorganizowano tam pokaz kolekcji prêt-à-porter domu mody Chanel.

Publikacja: 16.10.2024 04:15

Chanel współfinansowało remont paryskiego Grand Palais.

Chanel współfinansowało remont paryskiego Grand Palais.

Foto: Chanel

Po trwającym trzy lata remoncie secesyjny gmach Grand Palais ponownie zachwyca swoją monumentalną skalą i ażurowymi dekoracjami w stylu art nouveau. Triumfalnym powrotem Grand Palais były tegoroczne igrzyska olimpijskie w Paryżu. Teraz w zjawiskowych wnętrzach zabytku pokaz kolekcji prêt-à-porter zorganizowała marka Chanel.

Grand Palais: symbol Paryża zachwyca po remoncie

Znajdujący się na Polach Elizejskich Grand Palais wybudowano w 1900 roku według projektu Henriego Deglane’a, Alberta Louveta, Alberta Thomasa i Charlesa Giraulta. Od początku obiekt funkcjonował jako przestrzeń wystawowa — prezentowano tu zarówno dzieła sztuki, jak i nowinki ze świata techniki.

Czytaj więcej

„Athletic Chic” powraca. Słynne domy mody są już zmęczone „cichym luksusem”

Co ciekawe, Grand Palais, obiekt o niezwykle innowacyjnej konstrukcji jak na czasy, w których go wzniesiono, nigdy nie przeszedł generalnego remontu. Dwoma wyjątkami były drobne modyfikacje pod kątem zwiększenia bezpieczeństwa i funkcjonalności budynku, które wprowadzono w latach 60., oraz renowacja szklanego dachu i fundamentów około dwie dekady temu.

Chanel

W końcu jednak, ze względu na pogarszający się stan obiektu, zdecydowano się zafundować mu gruntowną rewitalizację, której celem jest pełne udostępnienie go dla zwiedzających. Za jej projekt odpowiadają architekci z paryskiej pracowni Chatillon Architectes. Prace mają potrwać jeszcze do 2025 roku, kiedy planuje się pełne otwarcie Grand Palais.

Chanel

W międzyczasie budynek udostępniono w ramach tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Paryżu — w Grand Palais odbyły się rozgrywki szermierki i taekwondo. Niedawno z kolei zorganizowano w nim pokaz domu mody Chanel, który zaprezentował swoją kolekcję na sezon wiosna/lato 2025.

Pokaz Chanel we wnętrzach Grand Palais: sen o lataniu

Marka Chanel miała znaczący wkład finansowy w rewitalizację Grand Palais. Z tego powodu wiosną tego roku głównemu wejściu do budynku nadano imię twórczyni paryskiego domu mody, Gabrielle Chanel.

Chanel

Motywem przewodnim kolekcji prêt-à-porter na wiosnę i lato 2025 marki Chanel jest latanie – dosłownie i w przenośni. Przestrzenne wnętrza Grand Palais pod gigantycznym, ażurowym, szklanym dachem stanowiły tło dla zwiewnych, pełnych dynamiki kreacji, w których często przewijał się szyfon i inne lekkie materiały, a także koronki, frędzle i nadruki w formie piór.

Chanel

Nowa kolekcja stanowi też ukłon w stronę kobiet, którym udało się „wyfrunąć z klatki” społecznych konwenansów i ograniczeń. Mowa artystkach, ale także o pionierkach lotnictwa, z którymi przyjaźniła się Coco Chanel.

Chanel

Oprócz nieśmiertelnych kostiumów z tweedu, w kolekcji nie zabrakło kurtek-pilotek i kostiumów nawiązujących do kombinezonów i uniformów lotniczych. Jako symbol wolności twórcy pokazu uczynili ogromną otwartą klatkę, która stanowiła główny element scenografii we wnętrzach Grand Palais.

Chanel

Po trwającym trzy lata remoncie secesyjny gmach Grand Palais ponownie zachwyca swoją monumentalną skalą i ażurowymi dekoracjami w stylu art nouveau. Triumfalnym powrotem Grand Palais były tegoroczne igrzyska olimpijskie w Paryżu. Teraz w zjawiskowych wnętrzach zabytku pokaz kolekcji prêt-à-porter zorganizowała marka Chanel.

Grand Palais: symbol Paryża zachwyca po remoncie

Pozostało 89% artykułu
Moda
Branża mody czekała na tę decyzję Giorgio Armaniego. „Daję sobie trzy lata”
Moda
„Athletic Chic” powraca. Słynne domy mody są już zmęczone „cichym luksusem”
Moda
Powstaje nowy gigant w branży mody. Niemcy chcą stać się nowym Amazonem
Moda
Mark Zuckerberg ma nowy pomysł na biznes. Łacina i greka staną się popularne?
Moda
Najbogatszy Europejczyk pozbywa się jednej z marek. Stała się za mało luksusowa