Symbol Paryża ponownie ożył. Pokaz mody Chanel we wnętrzach Grand Palais

Po remoncie paryska hala Grand Palais znów zachwyca. Latem w tych wnętrzach rozgrywano część konkurencji podczas igrzysk w Paryżu, a niedawno zorganizowano tam pokaz kolekcji prêt-à-porter domu mody Chanel.

Publikacja: 16.10.2024 04:15

Chanel współfinansowało remont paryskiego Grand Palais.

Chanel współfinansowało remont paryskiego Grand Palais.

Foto: Chanel

Po trwającym trzy lata remoncie secesyjny gmach Grand Palais ponownie zachwyca swoją monumentalną skalą i ażurowymi dekoracjami w stylu art nouveau. Triumfalnym powrotem Grand Palais były tegoroczne igrzyska olimpijskie w Paryżu. Teraz w zjawiskowych wnętrzach zabytku pokaz kolekcji prêt-à-porter zorganizowała marka Chanel.

Grand Palais: symbol Paryża zachwyca po remoncie

Znajdujący się na Polach Elizejskich Grand Palais wybudowano w 1900 roku według projektu Henriego Deglane’a, Alberta Louveta, Alberta Thomasa i Charlesa Giraulta. Od początku obiekt funkcjonował jako przestrzeń wystawowa — prezentowano tu zarówno dzieła sztuki, jak i nowinki ze świata techniki.

Czytaj więcej

„Athletic Chic” powraca. Słynne domy mody są już zmęczone „cichym luksusem”

Co ciekawe, Grand Palais, obiekt o niezwykle innowacyjnej konstrukcji jak na czasy, w których go wzniesiono, nigdy nie przeszedł generalnego remontu. Dwoma wyjątkami były drobne modyfikacje pod kątem zwiększenia bezpieczeństwa i funkcjonalności budynku, które wprowadzono w latach 60., oraz renowacja szklanego dachu i fundamentów około dwie dekady temu.

Foto: Chanel

W końcu jednak, ze względu na pogarszający się stan obiektu, zdecydowano się zafundować mu gruntowną rewitalizację, której celem jest pełne udostępnienie go dla zwiedzających. Za jej projekt odpowiadają architekci z paryskiej pracowni Chatillon Architectes. Prace mają potrwać jeszcze do 2025 roku, kiedy planuje się pełne otwarcie Grand Palais.

Foto: Chanel

W międzyczasie budynek udostępniono w ramach tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Paryżu — w Grand Palais odbyły się rozgrywki szermierki i taekwondo. Niedawno z kolei zorganizowano w nim pokaz domu mody Chanel, który zaprezentował swoją kolekcję na sezon wiosna/lato 2025.

Pokaz Chanel we wnętrzach Grand Palais: sen o lataniu

Marka Chanel miała znaczący wkład finansowy w rewitalizację Grand Palais. Z tego powodu wiosną tego roku głównemu wejściu do budynku nadano imię twórczyni paryskiego domu mody, Gabrielle Chanel.

Foto: Chanel

Motywem przewodnim kolekcji prêt-à-porter na wiosnę i lato 2025 marki Chanel jest latanie – dosłownie i w przenośni. Przestrzenne wnętrza Grand Palais pod gigantycznym, ażurowym, szklanym dachem stanowiły tło dla zwiewnych, pełnych dynamiki kreacji, w których często przewijał się szyfon i inne lekkie materiały, a także koronki, frędzle i nadruki w formie piór.

Foto: Chanel

Nowa kolekcja stanowi też ukłon w stronę kobiet, którym udało się „wyfrunąć z klatki” społecznych konwenansów i ograniczeń. Mowa artystkach, ale także o pionierkach lotnictwa, z którymi przyjaźniła się Coco Chanel.

Foto: Chanel

Oprócz nieśmiertelnych kostiumów z tweedu, w kolekcji nie zabrakło kurtek-pilotek i kostiumów nawiązujących do kombinezonów i uniformów lotniczych. Jako symbol wolności twórcy pokazu uczynili ogromną otwartą klatkę, która stanowiła główny element scenografii we wnętrzach Grand Palais.

Foto: Chanel

Po trwającym trzy lata remoncie secesyjny gmach Grand Palais ponownie zachwyca swoją monumentalną skalą i ażurowymi dekoracjami w stylu art nouveau. Triumfalnym powrotem Grand Palais były tegoroczne igrzyska olimpijskie w Paryżu. Teraz w zjawiskowych wnętrzach zabytku pokaz kolekcji prêt-à-porter zorganizowała marka Chanel.

Grand Palais: symbol Paryża zachwyca po remoncie

Pozostało 89% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku