W branży luksusowej rośnie nowy, potężny gracz – serwis internetowy Mytheresa. Jego właściciel przejął swojego głównego rywala – platformę Yoox Net-A-Porter (YNAP). Jej dotychczasowym właścicielem był szwajcarski koncern Richemont, jeden z potentatów na rynku dóbr luksusowych – należą do niego między innymi tak znane marki jak Cartier, Montblanc czy Jaeger-LeCoultre.
Mytheresa staje się potentatem. Przejęcie rywala
W ostatnich miesiącach branżę luksusową dotknęło spowolnienie, którego przyczyną w dużym stopniu jest malejący popyt na wyroby luksusowe. Dotyczy to zwłaszcza klientów w Chinach, które dotąd były bardzo ważnym rynkiem dla europejskich marek luksusowych.
Obronną ręką z tego kryzysu udaje się wychodzić niewielu, w tym gronie jest niemiecka platforma e-commerce Mytheresa. W opinii ekspertów o sukcesie Mytheresa zadecydowało między innymi odmienna strategia – Niemcy dużo oszczędnej stosują przeceny. Mytheresa regularnie wypuszcza również limitowane kolekcje, które powstają we współpracy z markami luksusowymi, co przysporzyło serwisowi wiernego grona klientów.
Czytaj więcej
Wszystko zaczęło się od przepełnionej szafy i pomysłu na to, jak pozbyć się nadmiaru ubrań. Tak rozpoczęła się historia Vinted, litewskiej aplikacji, która stała się globalnym fenomenem i zarazem biznesem wartym obecnie miliardy dolarów. Kim jest Milda Mitkute, współtwórczyni Vinted?
Kontrolująca serwis Mytheresa firma MYT Netherlands Parent z siedzibą w Monachium powiększyła swoje internetowe imperium o kolejny internetowy serwis z produktami luksusowymi. Mowa o Yoox Net-A-Porter – jednym z najpopularniejszych tego rodzaju e-sklepów na świecie.