Powstaje nowy gigant w branży mody. Niemcy chcą stać się nowym Amazonem

Niemiecki serwis e-commerce Mytheresa specjalizujący się w modzie luksusowej przejął głównego rywala. Ta transakcja może całkowicie zmienić sytuację na rynku.

Publikacja: 07.10.2024 15:14

Sklep Mytheresa powstał w 1987 roku jako butik.

Sklep Mytheresa powstał w 1987 roku jako butik.

Foto: Mytheresa

W branży luksusowej rośnie nowy, potężny gracz – serwis internetowy Mytheresa. Jego właściciel przejął swojego głównego rywala – platformę Yoox Net-A-Porter (YNAP). Jej dotychczasowym właścicielem był szwajcarski koncern Richemont, jeden z potentatów na rynku dóbr luksusowych – należą do niego między innymi tak znane marki jak Cartier, Montblanc czy Jaeger-LeCoultre.

Mytheresa staje się potentatem. Przejęcie rywala

W ostatnich miesiącach branżę luksusową dotknęło spowolnienie, którego przyczyną w dużym stopniu jest malejący popyt na wyroby luksusowe. Dotyczy to zwłaszcza klientów w Chinach, które dotąd były bardzo ważnym rynkiem dla europejskich marek luksusowych.

Obronną ręką z tego kryzysu udaje się wychodzić niewielu, w tym gronie jest niemiecka platforma e-commerce Mytheresa. W opinii ekspertów o sukcesie Mytheresa zadecydowało między innymi odmienna strategia – Niemcy dużo oszczędnej stosują przeceny. Mytheresa regularnie wypuszcza również limitowane kolekcje, które powstają we współpracy z markami luksusowymi, co przysporzyło serwisowi wiernego grona klientów.

Czytaj więcej

Litwinka stworzyła biznes wart miliardy dolarów. Pomysł narodził się na imprezie

Kontrolująca serwis Mytheresa firma MYT Netherlands Parent z siedzibą w Monachium powiększyła swoje internetowe imperium o kolejny internetowy serwis z produktami luksusowymi. Mowa o Yoox Net-A-Porter – jednym z najpopularniejszych tego rodzaju e-sklepów na świecie.

Dotychczasowym właścicielem Yoox Net-A-Porter był szwajcarski koncern Richemont. Szwajcarzy poinformowali jednak, że przekazują sto procent udziałów w YNAP spółce zarządzającej serwisem Mytheresa.

Co ciekawe, transakcja przejęcia Net-A-Porter przez niemiecką firmę nie opiewa na żadną kwotę. Jednak Richemont nie oddał swojego serwisu za darmo. Ze wspólnego komunikatu obu firm wynika, że w zamian Richemont otrzyma 33 procent udziałów w platformie Mytheresa.

Co dalej z Net-A-Porter?

Obydwie strony transakcji informują w komunikacie, że celem ich ruchu jest „stworzenie wiodącej globalnej multibrandowej cyfrowej grupy luksusowej, oferującej starannie wyselekcjonowane, wysoce zróżnicowane portfolio najbardziej prestiżowych luksusowych marek i produktów dla międzynarodowego grona entuzjastów luksusu”.

Richemont dodaje, że w perspektywie średnookresowej ma dojść do integracji trzech wzajemnie uzupełniających się serwisów: Mytheresa, Net-A-Porter i Mr Porter. Prezes Mytheresa, Michael Klinger, napisał: „Mytheresa, Net-A-Porter i Mr Porter będą oferować zróżnicowane, ale komplementarne, multibrandowe, luksusowe oferty, których filarami będą: staranna selekcja, inspiracja i obsługa klienta”.

Rynek internetowych sklepów oferujących produkty luksusowe przeżywa w ostatnich miesiącach gorszy okres – popularny serwis, Farfetch, przeszedł w grudniu ubiegłego roku w ręce koreańskiego koncernu Coupang, który zamierza tchnąć w niego nowe życie.

Problemy ma również brytyjska platforma Matchesfashion. W marcu tego roku, po niecałych trzech miesiącach od przejęcia jej przez koncern Frasers Group, ogłoszono jej upadłość.

Marka Mytheresa powstała w 1987 roku dzięki niemieckiemu małżeństwu Susanne i Christophow Botschen i pierwotnie działała jako butik. W 2006 sklep przekształcono w platformę e-commerce. Był to wówczas pionierski projekt w branży luksusowej, znanej niegdyś z dużej niechęci do sprzedaży przez internet. Dziś na Mytheresa produkty marek luksusowych kupują klienci ze 130 krajów.

W branży luksusowej rośnie nowy, potężny gracz – serwis internetowy Mytheresa. Jego właściciel przejął swojego głównego rywala – platformę Yoox Net-A-Porter (YNAP). Jej dotychczasowym właścicielem był szwajcarski koncern Richemont, jeden z potentatów na rynku dóbr luksusowych – należą do niego między innymi tak znane marki jak Cartier, Montblanc czy Jaeger-LeCoultre.

Mytheresa staje się potentatem. Przejęcie rywala

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Moda
„Srebrni klienci” stają się potęgą. Nadzieja dla europejskich marek odzieżowych
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Moda
Właściciel Zary zmienia politykę. Przełomowa decyzja dla branży odzieżowej
Moda
Wiosenna premiera domu mody Chanel. Dwie gwiazdy w nowej kampanii
Moda
Powolny zmierzch ikony świata mody. Nadchodzi spadek sprzedaży o 70 procent
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Moda
Raport: mieszkańcy UE wyrzucają coraz więcej ubrań. Historyczny rekord
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście