Powstaje nowy gigant w branży mody. Niemcy chcą stać się nowym Amazonem

Niemiecki serwis e-commerce Mytheresa specjalizujący się w modzie luksusowej przejął głównego rywala. Ta transakcja może całkowicie zmienić sytuację na rynku.

Publikacja: 07.10.2024 15:14

Sklep Mytheresa powstał w 1987 roku jako butik.

Sklep Mytheresa powstał w 1987 roku jako butik.

Foto: Mytheresa

W branży luksusowej rośnie nowy, potężny gracz – serwis internetowy Mytheresa. Jego właściciel przejął swojego głównego rywala – platformę Yoox Net-A-Porter (YNAP). Jej dotychczasowym właścicielem był szwajcarski koncern Richemont, jeden z potentatów na rynku dóbr luksusowych – należą do niego między innymi tak znane marki jak Cartier, Montblanc czy Jaeger-LeCoultre.

Mytheresa staje się potentatem. Przejęcie rywala

W ostatnich miesiącach branżę luksusową dotknęło spowolnienie, którego przyczyną w dużym stopniu jest malejący popyt na wyroby luksusowe. Dotyczy to zwłaszcza klientów w Chinach, które dotąd były bardzo ważnym rynkiem dla europejskich marek luksusowych.

Obronną ręką z tego kryzysu udaje się wychodzić niewielu, w tym gronie jest niemiecka platforma e-commerce Mytheresa. W opinii ekspertów o sukcesie Mytheresa zadecydowało między innymi odmienna strategia – Niemcy dużo oszczędnej stosują przeceny. Mytheresa regularnie wypuszcza również limitowane kolekcje, które powstają we współpracy z markami luksusowymi, co przysporzyło serwisowi wiernego grona klientów.

Czytaj więcej

Litwinka stworzyła biznes wart miliardy dolarów. Pomysł narodził się na imprezie

Kontrolująca serwis Mytheresa firma MYT Netherlands Parent z siedzibą w Monachium powiększyła swoje internetowe imperium o kolejny internetowy serwis z produktami luksusowymi. Mowa o Yoox Net-A-Porter – jednym z najpopularniejszych tego rodzaju e-sklepów na świecie.

Dotychczasowym właścicielem Yoox Net-A-Porter był szwajcarski koncern Richemont. Szwajcarzy poinformowali jednak, że przekazują sto procent udziałów w YNAP spółce zarządzającej serwisem Mytheresa.

Co ciekawe, transakcja przejęcia Net-A-Porter przez niemiecką firmę nie opiewa na żadną kwotę. Jednak Richemont nie oddał swojego serwisu za darmo. Ze wspólnego komunikatu obu firm wynika, że w zamian Richemont otrzyma 33 procent udziałów w platformie Mytheresa.

Co dalej z Net-A-Porter?

Obydwie strony transakcji informują w komunikacie, że celem ich ruchu jest „stworzenie wiodącej globalnej multibrandowej cyfrowej grupy luksusowej, oferującej starannie wyselekcjonowane, wysoce zróżnicowane portfolio najbardziej prestiżowych luksusowych marek i produktów dla międzynarodowego grona entuzjastów luksusu”.

Richemont dodaje, że w perspektywie średnookresowej ma dojść do integracji trzech wzajemnie uzupełniających się serwisów: Mytheresa, Net-A-Porter i Mr Porter. Prezes Mytheresa, Michael Klinger, napisał: „Mytheresa, Net-A-Porter i Mr Porter będą oferować zróżnicowane, ale komplementarne, multibrandowe, luksusowe oferty, których filarami będą: staranna selekcja, inspiracja i obsługa klienta”.

Rynek internetowych sklepów oferujących produkty luksusowe przeżywa w ostatnich miesiącach gorszy okres – popularny serwis, Farfetch, przeszedł w grudniu ubiegłego roku w ręce koreańskiego koncernu Coupang, który zamierza tchnąć w niego nowe życie.

Problemy ma również brytyjska platforma Matchesfashion. W marcu tego roku, po niecałych trzech miesiącach od przejęcia jej przez koncern Frasers Group, ogłoszono jej upadłość.

Marka Mytheresa powstała w 1987 roku dzięki niemieckiemu małżeństwu Susanne i Christophow Botschen i pierwotnie działała jako butik. W 2006 sklep przekształcono w platformę e-commerce. Był to wówczas pionierski projekt w branży luksusowej, znanej niegdyś z dużej niechęci do sprzedaży przez internet. Dziś na Mytheresa produkty marek luksusowych kupują klienci ze 130 krajów.

W branży luksusowej rośnie nowy, potężny gracz – serwis internetowy Mytheresa. Jego właściciel przejął swojego głównego rywala – platformę Yoox Net-A-Porter (YNAP). Jej dotychczasowym właścicielem był szwajcarski koncern Richemont, jeden z potentatów na rynku dóbr luksusowych – należą do niego między innymi tak znane marki jak Cartier, Montblanc czy Jaeger-LeCoultre.

Mytheresa staje się potentatem. Przejęcie rywala

Pozostało 89% artykułu
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku
Moda
„Francuski Adidas” w tarapatach. Gigant wyciąga rękę po pomoc
Moda
Ulubiona marka luksusowa pokolenia Z bije rekordy sprzedaży. Fenomen rynku mody
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Moda
Pierwszy tego typu projekt Zary. Wspólna kolekcja ze znaną węgierską marką
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje