Jeszcze niedawno platoformy sprzedażowe z wyrobami luksusowymi przeżywały swój rozkwit, który jednak w ostatnim czasie wyraźnie wyhamował. Największym wygranym w tym trudnym dla całej branży luksusowej czasie z pewnością jest niemiecka platforma Mytheresa, która notuje bardzo dobre wyniki finansowe. Co zadecydowało o sukcesie tego portalu?
Mytheresa: tajemnica sukcesu niemieckiego sklepu z modą luksusową
Branża luksusowa przeżywa w ostatnich miesiącach wyraźnie spowolnienie, które dotyka również internetowe platformy sprzedażowe. Wydaje się, że jedyną platformą z wyrobami luksusowymi, której najlepiej udaje się wychodzić z tej sytuacji obronną ręką, jest założona w Monachium Mytheresa — bodaj jedyny liczący się gracz w tym sektorze.
Czytaj więcej
Generacja Z na nowo definiuje biurowy dress code. Obowiązujące dotąd metody są zbyt sztywne dla najmłodszych pracowników, a najmodniejsze zdaniem ekspertów ubrania zakładane do pracy odsłaniają coraz więcej ciała.
W swoim najnowszym sprawozdaniu finansowym w trzecim kwartale roku podatkowego firma zanotowała wzrost sprzedaży o 18 procent, która wyniosła 234 miliony euro. Z kolei skorygowany zysk Mytheresa przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji wzrósł prawie trzykrotnie, do wartości 9 milionów euro.
Na koniec roku podatkowego, czyli pod koniec czerwca, Mytheresa spodziewa się wzrostu sprzedaży o 13 procent, do kwoty 869 milionów. Firma prognozuje też, że skorygowany zysk wyniesie na koniec roku pięć procent.