Nowa najbardziej pożądana marka luksusowa na świecie. Dominacja na rynku wtórnym

Jakie marki luksusowe budzą największe pożądania u klientów i klientek, którzy chcą kupić produkty używane? Okazuje się, że w tym przypadku górę bierze konserwatyzm. Która ze słynnych marek znalazła się na szczycie zestawienia najbardziej pożądanych na świecie?

Publikacja: 16.09.2024 16:19

Paryski butik Louis Vuitton przy Place Vendôme, zagłębiu marek luksusowych we francuskiej stolicy.

Paryski butik Louis Vuitton przy Place Vendôme, zagłębiu marek luksusowych we francuskiej stolicy.

Foto: Andrea Mantovani: Bloomberg Finance LP

O produktach marek luksusowych mówi się, że są nie tylko stylowe – mogą także świetnie trzymać wartość, więc są dobrą inwestycją. Dlatego ich cykl życia jest długi, znacznie dłuższy niż w przypadku produktów „szybkiej mody”, które mają być tanie i dostępne.

Które z marek budzą największe zaufanie nabywców i nabywczyń – jako nie tylko gwarant jakości, ale też dobra inwestycja? Przebadali to eksperci zatrudnieni przez platformę The RealReal zajmującą się sprzedażą produktów luksusowych z drugiej ręki. Doroczny raport tej platformy podsumowujący wiodące trendy na rynku wtórnym zawiera ranking najbardziej pożądanych marek luksusowych jeśli chodzi o produkty używane.

Louis Vuitton: najbardziej pożądana marka luksusowa na rynku wtórnym

Okazuje się, że gdy mówimy o vintage, wygrywa konserwatyzm i stawianie na to, co pewne – pod względem stylu i inwestycji. W 2024 roku na szczycie zestawienia przygotowanego przez The RealReal znalazła się marka Louis Vuitton mająca prawie 200 lat historii.

Louis Vuitton cieszy się ogromną popularnością wśród przedstawicieli niemal wszystkich pokoleń. W porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem The RealReal marka zaliczyła awans, wspinając się z drugiego miejsca na szczyt. 

Czytaj więcej

Rusza proces dekady. Nowy etap walki dzieci o sukcesję w imperium miliardera

Kolejne pozycje w zestawieniu zajęły inne znane domy mody: Chanel, Prada, Gucci, a także Loewe, Miu Miu, Celine, Bottega Veneta, Dior – i najmłodsza w tym gronie marka The Row, dzieło sióstr Olsen, niegdyś popularnych amerykańskich aktorek. Znakomita większość najgorętszej dziesiątki tworzą więc marki o długiej historii, co wiele mówi o preferencjach konsumentów — również tych młodszych.

Autorzy raportu podkreślają, że o sukcesie tych marek zadecydował uniwersalny charakter oferowanych przez nie kolekcji. Projektanci tworzą ubrania i dodatki, które podobają się przedstawicielom różnych generacji, co przekłada się na zadowalające wyniki sprzedaży. Produkty takich domów mody jak Louis Vuitton stają się przedmiotami pożądania – nie budzą kontrowersji, nie są dyskusyjne estetycznie, a do tego – dobrze trzymają wartość.

Ciekawe wnioski przynosi porównanie z cenionymi w branży mody zestawieniem najgorętszych luksusowych marek odzieżowych na świecie, którego autorami są analitycy z platformy Lyst. Warto przy tym dodać, że metodologia, którą stosują eksperci z Lysta, jest nieco inna i dotyczy również pierwotnego rynku wyrobów luksusowych.

Otóż w najnowszym rankingu Lysta, podsumowującym drugi kwartał 2024 roku, Louis Vuitton wylądował dopiero na 15. pozycji, co pokazuje, że nowe produkty tej marki budzą mniejsze zainteresowanie. Poza tym widać jednak spore podobieństwa – połowę pierwszej dziesiątki zestawienia Lysta tworzą marki obecne również w rankingu The RealReal, a więc Loewe, Miu Miu, Prada, Bottega Veneta i Gucci (w kolejności od miejsca najwyższego do najniższego).

Najbardziej pożądane marki na rynku wtórnym według raportu The RealReal:

1. Louis Vuitton

2. Chanel

3. Prada

4. Gucci

5. Loewe

6. Miu Miu

7. Celine

8. Bottega Veneta

O produktach marek luksusowych mówi się, że są nie tylko stylowe – mogą także świetnie trzymać wartość, więc są dobrą inwestycją. Dlatego ich cykl życia jest długi, znacznie dłuższy niż w przypadku produktów „szybkiej mody”, które mają być tanie i dostępne.

Które z marek budzą największe zaufanie nabywców i nabywczyń – jako nie tylko gwarant jakości, ale też dobra inwestycja? Przebadali to eksperci zatrudnieni przez platformę The RealReal zajmującą się sprzedażą produktów luksusowych z drugiej ręki. Doroczny raport tej platformy podsumowujący wiodące trendy na rynku wtórnym zawiera ranking najbardziej pożądanych marek luksusowych jeśli chodzi o produkty używane.

Moda
Modułowe buty wydrukowane w 3D. Innowacyjny projekt polskiego designera
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej
Moda
Wraca ulubiona marka odzieżowa milenialsów. Do życia przywrócił ją H&M
Materiał Promocyjny
Zarządzenie flotą może być przyjemnością
Moda
Trend „Balmoral” święci triumfy w świecie mody. Czy to tęsknota za Elżbietą II?